سفر برادر «نفر دوم فتنه» به اروپا

به گزارش افکارنیوز، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی هزار نفری مسئولان رده‌های مقاومت بسیج ادارات که به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، با ضروری دانستن ریشه یابی حادثه فتنه ۸۸ و اینکه این موضوع در ابتدای اسلام و پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد، گفت: شرایط در آن مقطع طوری شد که عده‌ای عدالت علوی را برنتابند و موجب روی کارآمدن افراد منفعت طلبی شدند که بجای اسلام به فکر منافع خودشان بودند.

نقدی با اشاره به دو ویژگی نظام اسلامی از جمله برآمده از مردم و متکی به آرای مردم بودن و کار برای رضای خدا و در مسیر حاکمیت الله و خدمتگزار مردم بودن، گفت: اگر این خصوصیت دوم نباشد خصوصیت اول پایداری ندارد.

وی با بیان اینکه دیکتاتورهای متجاوز به حقوق مردم یک شبه متولد نمی شوند و اغلب آنها در ابتدا به اسم عدالت، حقوق مردم و آزادی روی کار می آیند، گفت: وقتی حاکمیت برای خدا نباشد به تدریج این خصلت ظاهری مردمی بودن رنگ می بازد و جای خودش را به منیت و ترجیح منفعت فردی حاکمان می دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاقی است که امام راحل بارها درباره آن هشدار داده و ایشان همواره کار برای خدا را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی بی توجهی به فرمایشات امام(ره) را یکی از عوامل بوجودآمدن فتنه دانست و بیان کرد: امام(ره) همواره تاکید داشتند اعضای دولت، مجلس، ارتش، سپاه و نهادهای انقلابی باید از طبقه متوسط و زیر متوسط باشند زیرا همه خسارت ها از طریق افراد مرفه بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تصریح کرد: عده ای در انقلاب کنار امام حاضر بودند و عده‌ای از مخلصین انقلاب شهید شدند و عده ای نیز با اخلاص راه را ادامه دادند و عده ای بجای خدمتگزاری، خودشان را مالک و وارثانقلاب دانستند.

وی اظهار داشت: این گروه نو کیسه برای ماندن در قدرت به کسب ثروت و تشکیل باند قدرت پرداختند تا کسی وارد کار خدمتگزاری نشود و زمانی که این امتیاز از دست آنها گرفته شد این موضوع را برنتابیدند و به مقابله برخاستند.

نقدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هرچند کسی منکر خدمت این افراد نیست ولی باید بدانند، جانبازان و خانواده شهدا و مردم عادی نیز همگی در انقلاب بودند و کسی برای سهم خواهی نیامده و کار برای خدا بوده است.

وی زیاده خواهی و منیت طلبی و تشکیل طبقه جدید اشراف را عامل فتنه ۸۸ دانست که عده ای به اسم آزادی و مردمداری وارد شدند در حالی که در پشت پرده معتقدند که مردم عقل ندارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تقبیح کسانی که به نفی نقش مردم در انقلاب می پردازند، گفت: همان تاکسیران بصیر، یخ فروش انقلابی و کسبه عادی بودند که انقلاب را ایجاد و از آن دفاع کردند.

وی با بیان اینکه امروز برخی نقش مردم را کم اهمیت جلوه می دهند، افزود: کسی که برای آزادی یک نفر ۱۰ میلیارد تومان وثیقه می گذارد آیا درد مردم را می فهمد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تصریح کرد: فتنه ۸۸ طغیان طبقه اشراف جدید علیه خواست ملت و کسانی بود که رای ملت را برنمی تابند و خواهان قدرت هستند.

وی پیوند اشراف جدید داخل و استکبار را ثمره فتنه ۸۸ دانست و افزود: درجریان فتنه، سران قدرت‌ها و غربی‌ها از فتنه‌گران حمایت کردند و سران فتنه در مقابل حمایت آنها حرفی به میان نیاوردند.

نقدی در ادامه به سوابق سیاه غرب و اروپا در تاریخ بشریت از جمله نژادپرستی و جنگ و قتل و غارت ملل مظلوم و حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: شما در جایگاهی نیستید که در مورد حقوق بشر حرف بزنید.

وی همچنین جنایات اروپا در جنگ های جهانی و کشتار بیش از ۷۰ میلیون انسان و ایجاد قحطی در ایران و کشتن مردم ایران با سلاح شیمیایی و ده ها مورد دیگر را از سوابق خونبار اروپا و غرب دانست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: «نفر دوم فتنه» قبل از فتنه، برادرش را به اروپا فرستاد و پول جمع کرد و نفر دیگر نیز رئیس دفترش را به کشورهای عربی فرستاد و از آنها پول گرفت و همه اسناد اینها موجود است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که مدعی است می خواهد آزادی برای ملت ایران بیاورد آیا باید برود به دیکتاتوری مثل شاه عربستان مشورت کند یا حداقل باید برود سراغ آزادیخواهان جهان.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اضافه کرد: این طبقه جدید می خواهد قدرت را دردست خود نگه دارد و به این منظور حاضر است به دیکتاتورها و غرب نیز باج دهد تا خود در قدرت بماند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما الهی و مردمی است و تابع نظرهای دیگران نیست، گفت: در جریان فتنه ۸۸ ضد انقلاب نیز به آنها پیوست که همواره از سال ۵۷ مخالف اسلام و انقلاب بوده اند و همه این تروریست ها امروز از سران فتنه حمایت می کنند.

نقدی با تاکید بر لزوم هوشیاری و بیداری در حفاظت از دستاوردهای انقلاب افزود: نباید بگذاریم این افراد امور را در دست بگیرند و این تحقق نمی یابد جز با نیروسازی، تقویت بصیرت و آسیب شناسی بدنه اداری کشور و احیای امر به معروف و نهی از منکر.

وی با ضروری خواندن اصلاح دستگاه اداری و تطبیق آن با معیارهای اسلامی برای رضایت مردم و نقش مهم بسیج در این راستا گفت: بسیج باید تلاش کند تا میراثگرانقدر انقلاب را حفظ کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به افق روشن بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و آن را نتیجه ایستادگی ملت ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی بعد از جنگ در انزوای خبری بود ولی در فتنه غرب به گمان تمام بودن کار انقلاب، همه رسانه های خود را علیه ملت ایران بسیج کرد و وقتی توجه مردم دنیا را جلب کردند مردم حماسه ۹ دی را خلق کردند که نتیجه آن بیداری اسلامی شد.

وی در پایان سخنان خود همه ی دستاورد ۹ دی را مرهون توجه ویژه امام حسین(ع) دانست و اضافه کرد: در روز عاشورا باردیگر امام حسین(ع) به کمک انقلاب آمد و نقشه دشمنان را خنثی کرد.