ماجرای دیدار با ولیعهد عربستان

به گزارشافکارنیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در همایش بزرگداشت حماسه ۹دی که در جمع بسیجیان برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال نبی اکرم اسلام(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: بنده مباحثخود را در دو بخش مطرح خواهم کرد؛ طبق تربیت قرآنی به معقوله ولایت اشاره شده است که ما طبق قرآن باید ولایتمداری خود را به چه شکل و در قبال چه کسانی دنبال کنیم.

مصلحی با بیان اینکه اسلام چارچوب‌های ارتباط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مشخص کرده‌ است، افزود: مبانی انقلاب اسلامی و مبانی دینی باید چارچوب حرکت ما در کشور باشد چرا که امروز امت انقلاب اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند.

* آمریکا تلاش دارد با دلارهای عربستان و قطر بشار را ساقط کند

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هزینه‌های استکبار آمریکا و اروپا در مدت سه سال برای براندازی حکومت بشاراسد ادامه داد: آنها تلاش دارند تا با دلارهای فرعون‌های منطقه یعنی عربستان و قطر بشار را ساقط کنند چرا که اسد در معقوله مقاومت در منطقه محکم ایستاده است.

وی با اشاره به بن‌بست طراحی‌های اوباما برای حمله نظامی به سوریه یادآور شد: ما معتقدیم بحثاصلی در سوریه موضوع مقاومت است، هرچند که ما کمکی هم به سوریه نمی‌کنیم و غربی‌ها نیز می‌دانند اگر بگویند ایران به سوریه کمک کرده در واقع به عدم تأثیرگذاری تحریم‌ها اشاره کرده‌اند.

مصلحی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در اوج قدرت و ملت‌های تابع انقلاب اسلامی از بهترین ملت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اگر امر ولایت نباشد این موضوع مهم از دست می‌رود چرا که ساختار حکومتی انقلاب اسلامی در دنیا همانندی ندارد.

وزیر سابق اطلاعات حرکت حضرت امام(ره) در تبیین نظام ولایت فقیه را یک اقدام نو در دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: بیداری اسلامی شکل‌گرفته در منطقه که به تأثی از انقلاب اسلامی متوقف نشده است و علیرغم طراحی‌های استکبار بنده با اطلاعات دقیق می‌گویم که بیداری اسلامی ادامه دارد.

وی با تشریح این موضوع که ساختاری که حضرت امام(ره) آن را شکل داد عمودش بحثولایت فقیه است که توانسته در مقاطع مختلف طراحی‌های دشمن را خنثی کند، افزود: همه مشکلات دشمن به اعتراف خودشان در این ولایت فقیه است؛ مؤسسات پژوهشی آمریکا در ظاهر مسائلی در این زمینه فهمیده‌اند اما نمی‌توانند باطن بحثولایت‌فقیه را درک کنند.

مصلحی با اشاره به برنامه‌های مختلف دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی به مسئله ۸سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: تحریم‌ها در دوران جنگ بسیار شدیدتر از امروز بود و در عین حال توطئه‌های بنی‌صدر نیز به جنگ ضربه می‌زد.

*ماجرای دیدار با ولیعهد عربستان و اظهارات این مقام سعودی درباره جنگ ایران و عراق

مصلحی به دیدار خود با یکی از مقامات عربستانی در دوران وزارتش اشاره کرد و گفت: بنده با همین ولیعهدی که در حال حاضر مرده است، جلسه داشته‌ام، او به من گفت ما در دوران جنگ به خاطر عرب بودن صدام از وی حمایت کردیم، من هم به او پاسخ دادم که ببینید امروز صدام کجاست و جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد.

وزیر سابق اطلاعات به استراتژی دوم دشمن از دهه ۷۰ همزمان با کلید زدن جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان در استراتژی دوم به دنبال تغییر هویت‌ ارزش‌های انقلاب و جلوگیری از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بودند به ویژه در زمینه پیشرفت علمی که همواره سعی داشتند مشکل‌تراشی کنند.

* دولت نهم را باید از دولت دهم تفکیک کرد / دولت نهم بر اساس گفتمان امام و رهبری شکل گرفت

وی به شکل‌گیری دولت نهم بر طبق شاخص‌های مقام معظم رهبری که منطبق بر گفتمان انقلاب اسلامی بود اشاره کرد و یادآور شد: ما باید دولت نهم و دولت دهم را از یکدیگر تفکیک کنیم چرا که دولت نهم بر اساس شاخص‌ها و گفتمان امام و رهبری شکل گرفت و موفقیت‌های بسیاری داشت هرچند که عده‌ای کوشیدند با هدف ضربه به ولایت و رهبری این دستاوردها را زیر سؤال ببرند.

* در مشکلات ۲ سال پایانی دولت دهم دست سرویس‌های اطلاعاتی را خالی نمی‌بینیم

مصلحی با بیان اینکه دولت دهم در دو سال پایانی عمر خود دچار مشکلاتی شد، تأکید کرد: ما در همانجا دست به سرویس‌های اطلاعاتی را خالی نمی‌بینیم؛ ‌ امروز سرویس‌های اطلاعاتی فرد مورد نظر را شناسایی می‌کنند و برای او مشکلی ایجاد می‌کنند و بر اساس آن مشکل از فرد می‌خواهند که با آنها همکاری کند و به طور مثال به مسئول دفتر یک شخصی می‌گویند که اجازه ندهید که افراد قدرتمند در این حوزه به کار گرفته شوند؛ لذا این دقیقاً به معنای جلوگیری از پیشرفت است.

مصلحی تأکید کرد: همانطور که سرویس‌های اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی فعال هستند، ما نیز فعالیم و اینطور نیست که دست از سر دشمنان برداریم.

مشاور ویژه نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: دشمن برای تخریب گفتمانی که مقام معظم رهبری آن را تبیین کرده است طراحی سنگینی انجام می‌دهد از جمله در بخش اقتصاد مقاومتی دشمنان در راستای جنگ نرم برنامه دارند.

* دشمن بعد از دولت نهم، فتنه را طراحی کرد چون وضعیتش وخیم شده بود

وی با بیان اینکه وقتی دشمن پس از شکل‌گیری دولت نهم متوجه شد که وضعیتش در دنیا وخیم شده و شعارهای انقلاب دوباره روی کار آمده است اقدام به طراحی فتنه ۸۸ کرد، اظهار داشت: ما در مقابله با فتنه سال ۸۸، دفتر یکی از سران فتنه را گرفتیم که در آن جزوه‌ای پیدا کردیم که بسیار قابل توجه بود و سیر اتفاقاتی که افتاده بود در آن جزوه وجود داشت و تا یک سال پس از آن نیز حتی پیش‌بینی شده بود؛ بنده آن را به یکی از بزرگان نظام تحویل دادم که آن فرد گفت ادبیات این جزوه همانند ادبیات حزب توده است و زمانی که ما در وزارت این نکته را تحقیق کردیم دیدیدم که در اسناد حزب توده وجود داشته است.

مصلحی با اشاره به سخنان اخیر اوباما مبنی بر اینکه ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیستیم خطاب به وی گفت: مشخص نیست که آقای اوباما ما را چه فرض کرده است چرا که در جریان فتنه درباره هزینه‌ها سه بار به کنگره گزارش داد که البته کنگره هم از اقدامات او راضی نبود.

* فتنه ۸۸ یک براندازی بود نه دعوای انتخاباتی

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هزینه‌های بسیار سنگین فتنه ۸۸ برای کشورمان تصریح کرد: برخی با کمال نامردی و در حالیکه خودشان می‌دانند، می‌گویند فتنه را رها کنید چرا که این یک دعوای انتخاباتی بود در حالیکه همه واقفند که فتنه ۸۸ یک براندازی بود.

وی در تشریح هزینه‌های فتنه برای کشورمان به موضوعات اقتصادی و ضربه به جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا اشاره کرد و افزود: بنده با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان صحبت کردم و او گفت که از طرف دوستداران انقلاب اسلامی در دنیا مورد هجمه است چرا که همه به او می‌گفتند کار انقلاب اسلامی به کجا منتهی می‌شود.



مصلحی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کسانی که در فتنه کف خیابان‌ها بودند اصلاً در انتخابات رأی نداده‌ بودند، افزود: استکبار زیر سایه سران فتنه مجموعه‌های غیر همراه با انقلاب را به کف خیابان کشاند و این امر هزینه‌های سنگینی برای انقلاب ایجاد کرد.



وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی ما ربطی به تحریم‌ها ندارد و بالای ۵۰درصد آنها به تدبیر و برنامه‌ریزی برمی‌گردد، تصریح کرد: از فریادهای ما در آخر دولت دهم این بود که باید مشکلات اقتصادی را مدیریت کرد و مانع از تحریم‌های داخلی شد.



وی درباره مفهوم تحریم داخلی گفت: بخش خصوصی زمانی که صادرات می‌کند دلارهای خود را در خارج از کشور دپو کرده و به داخل نمی‌آورد در حالیکه باید مانع این کار شد.

* غرب در توافقنامه ژنو، روغن ریخته را نذر امامزاده کرده‌ است

مصلحی در ادامه با اشاره به توافقنامه ژنو به بخشی از این توافقنامه پرداخت و گفت: غربی‌ها در این توافقنامه روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و گفته‌اند ایران می‌تواند تولیدات پتروشیمی خود را به اروپا صادر کند در حالیکه ما آن را با قیمت بسیار مناسب در منطقه به فروش می‌رسانیم و نیازی به صادرات به اروپا نداریم.



وزیر سابق اطلاعات به هزینه‌های بالای سیاسی فتنه ۸۸ برای کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰میلیون نفر در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند اما فتنه هزینه‌ بسیار سنگینی را تحمیل کرد. آنها چگونه می‌خواهند این هزینه‌ها را جبران کنند آیا کار با یک عذرخواهی تمام می‌شود، هرچند که برخی از آنها می‌گویند ما در فتنه نقشی نداشته‌ایم.



وی با اشاره به هزینه‌های سال ۸۸ پیشنهاد کرد که افراد خبره بررسی و مشخص کند که فتنه از سال ۸۸ تا ۹۲ چه هزینه‌های اقتصادی‌ای را به کشور که فقط یکی از آنها تحریم بوده، وارد کرده است.



مصلحی با بیان اینکه متأسفانه برخی براندازی در سال ۸۸ به دعوای انتخاباتی تنزل می‌دهند گفت: کجای شعار نه غزه نه لبنان به معنای دعوای انتخاباتی است و چرا آنها در قبال این مسائل موضع‌گیری نکرده‌اند؛ البته عده‌ای امروز راه افتاده و درباره اینکه سران فتنه را چه کار کنیم، صحبت می‌کنند؛ برخی از آنها حتی قابلیت جواب دادن را هم ندارند چرا که بر روی هرکس باید به اندازه اعتبارش حساب باز کرد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نقش داشتن نخست‌وزیر، ‌ رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سابق در فتنه ۸۸ یادآور شد: آنها در مسیر دشمن حرکت کردند و وقتی با این افراد صحبت می‌شد زمانی که کم می‌آوردند می‌گفتند همین که هست، در حالیکه رهبری نیز برای آنها حجت را تمام کردند.

* چهره‌ برخی خواض در فتنه۸۸ مشخص شد



وی با تأکید ر اینکه تخریب چهره‌ها و شخصیت‌های نظام از دیگر هزینه‌های فتنه بود که البته راه به جایی نبرد، تصریح کرد: البته در این فتنه چهره خواص مشخص شد و معلوم شد که برخی از روی هوا و هوس و کینه‌ها با حق و باطل برخورد می‌کنند.

مصلحی بر همین اساس به نقش عمر سعد در ماجرای کربلا اشاره کرد و گفت عمر سعد نیز با وجود آگاهی از حقانیت امام حسین(ع) به خاطر حکومت ری از حق گذشت.



مشاور ویژه نماینده ولی فقیه در سپاه، هزینه دیگر فتنه را باجخواهی استکبار در بحثهسته‌ای عنوان کرد و افزود: فتنه در روز عاشورا بسیار عیان به خیابان آمد و با اهانت به امام حسین(ع) خود را نشان داد و از این رو با هدایت و تدبیر مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی رقم خورد.

* بی ترمز بودن در تشخیص حق از باطل افتخار حزب الله است

وی با تأکید بر اینکه توطئه تمام نشده و فتنه به دنبال فرصت می‌گردد، یادآور شد: افتخار امت حزب‌الله و بسیج این است که در تشیخص حق از باطل و انجام وظیفه بی‌ترمز است و عمل به وظیفه را از حضرت امام آموخته است، از این رو شعارهای انقلاب و گفتمان امام و رهبری فتنه در پیش رو دارد و این قضیه تمام شدنی نیست مگر اینکه دست از این گفتمان برداریم.



مصلحی در ادامه به توافق ژنو بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ پرداخت و یادآور شد: آمریکا در توافق ژنو فتنه می‌کند؛ زمانی که مقام معظم رهبری بحثنرمش قهرمانانه را مطرح کردند، یعنی ما باید با تکیه بر اقتدار داخلی دشمن را به عقب برانیم.



وزیر سابق اطلاعات درباره توافق ژنو ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن مدیریت بر روی ماست و موسسات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که کینه علیه آمریکا باید از منطقه جمع شود و از این رو باید اول از ایران شروع کرد، لذا ما دیدیدم که در ژنو۳ اعلام کردند که فرانسه بازی را به هم زده است، این یعنی آنها می‌خواهند ما را مدیریت کنند و بگویند آمریکا با ماست اما فرانسه اجازه نمی‌دهد.



وی با تأکید بر اینکه اگر حواسمان به تک تک کلمات توافقنامه نباشد همچون توافقنامه الجزایر برای ما هزینه‌زا خواهد بود بنابراین ما باید به هزینه‌های توافق توجه کنیم که آیندگان دچار مشکل نشوند.

* در چارچوبی که رهبری ترسیم کرده از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم



مصلحی در پایان تأکید کرد: ما در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردهاند از تیم مذکره کنند حمایت میکنیم هرچند که رهبری بسیار ظریف عنوان کردند که مردم باید در مسائل مختلف بینالمللی به روز باشند.