به گزارش افکارنیوز، پزشکان موسسه «لاوکسیر» اسپانیا به افراد مبتلا به بیماری ریوی توصیه کردند که از خوردن مواد غذایی و میوه‌هایی مانند عدس، لوبیا سبز، فلفل، سیب، خربزه و آووکادو پرهیز کنند.

کارشناسان این نهاد غیرانتفاعی حامی بیماران ریوی می‌گویند که این غذاها موجب تورم شکم و وخیم‌شدن مشکلات تنفسی خواهد شد، به‌خصوص اگر فرد دچار بیماری مزمن انسدادی ریه باشد.

متخصصان این موسسه همچنین می‌گویند: آن‌گونه که میزان ناکافی غذا برای ریه مضر است، حجم زیاد غذا نیز برای ریه‌ها ضرر دارد زیرا هضم آن موجب ایجاد مشکل در اکسیژن‌رسانی به ریه‌ها می‌شود.

دیگر غذاهایی که این موسسه توصیه می‌کند که بیماران دارای مشکلات تنفسی از خوردن آنها پرهیز کنند شامل غذاهای سرخ‌کرده، پرچرب، ادویه‌دار، گل کلم، ذرت، خیار، تره فرنگی، پیاز، نخود فرنگی و نوشابه‌های گازدار است.

پزشکان موسسه در عوض، توصیه می‌کنند که این بیماران، برخی میوه‌های دیگر را به دلیل اینکه منبع اصلی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که قدرت بدن یا خوددفاعی را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها تقویت می‌کند، بیشتر مصرف کنند.

طبق این گزارش این مواد شامل گردو و انواع میوه‌های خشک دارای منبع طبیعی اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر و پروتئین است اما به هر حال مصرف این خوراکی‌ها نیز باید به طور متعادل باشد.

پزشکان افزون بر این غذاها، توصیه کردهاند که انواع خوراکهای دریایی، جایگزین گوشت قرمز و گوشتهای بریان و کبابشده شوند زیرا خوراک دریایی سرشار از امگا ۳ است.