دانسته های خود را محک بزنید + دانلود

به گزارش افکارنیوز، ما معمولا فقط در زمینه تحصیلی خودمان می‌توانیم در آزمون‌هایی شرکت‌ کنیم، اما خیلی جالب است که با این اپلیکیشن می‌توانید دانش خود را در زمینه سریال‌ها، فیلم‌ها، گیم‌ها، موسیقی و کتاب به بوته آزمایش بگذارید!

در دنیای واقعی جایی نیست که از شما به خاطر دیدن سریال گریز آناتومی یا «گیم آو ترونز» تقدیر شود، اما با کمک QuizUp یک‌باره احساس می‌کنید که آن همه وقت و انرژی و نکته‌بینی شما، انگار اتلاف وقت نبوده است!

شیوه استفاده از این اپ به این صورت است که شما نخست موضوع مورد نظر را انتخاب می‌کنید، مثلا سینما را. بعد یکی از دوستان خود یا یکی از کاربران را انتخاب می‌کنید تا به صورت آنلاین باو مسابقه بدهید، چند سؤال یک به یک مطرح می‌شوند، همه سؤال‌ها به صورت چهارجوابی هستند، هر بار که به یک سؤال پاسخ می‌دهید، می‌توانید ببینید که شما و رقیب‌تان پاسخ درست داده‌اید یا نه و دست آخر مشخص می‌شود که چه کسی برنده شده و بیشتر امتیاز آورده است.

با شرکت در مسابقه‌های متعدد، شما می‌توانید به تدریج امتیازهای خود را افزایش دهید.

علاوه بر جنبه ظاهری به گمانم این اپ سه فایده دیگر هم دارد:

- برای ما کاربران ایرانی، یک نوع تمرین زبان انگلیسی است و به افزایش توانایی درک مطلب ما کمک می‌کند.
- یک نوع تمرین ذهنی است، مغز هم نیاز به ورزش و تمرین دارد و بدون تمرین مداوم، دچار سستی و ضعف می‌شود. از لحاظ علمی هم ثابت شده است که فعالیت ذهنی پیوسته در طول زندگی، می‌تواند یک عامل پیشگیرانه از بیماری‌هایی مثل آلزایمر باشد.
- باعثمی‌شود که جور دیگری به دنیای فرهنگ و هنر نگاه کنیم و وقتی سؤال‌هایی در زمینه فیلم یا کتاب از ما پرسیده می‌شود، ناخودآگاه حس می‌کنیم که انگار داشتن دانشی در این زمینه‌ها یک مزیت است، هر چند در جامعه‌مان این معلومات، خیلی وقت‌ها باعثبرتری خاصی نمی‌شوند و به آنها بها داده نمی‌شود!

امکانات جانبی QuizUp:

- چت با دیگر کاربران
- امکان دیدن جدول رده‌بندی کاربران از نظر میزان امتیاز

با دیگران در سراسر جهان ارتباط داشته باشید ودوستان خود را به چالش بکشانید.

دانلود از طریق ITUNES