سرکرده گروه حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت شناسایی شد!

به گزارش افکارنیوز، منابع آگاه لبنانی اعلام کردند " ماجد الماجد " سرکرده گروهک تروریستی " عبدالله عزام " که اخیرا توسط نیروهای لبنانی دستگیر شده، با " بندر بن سلطان " رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در ارتباط بود.

برخلاف تلاش رسانه‌های سعودی برای ایجاد تردید در خبر دستگیری " ماجد الماجد " وزیر دفاع لبنان دیروز خبر دستگیری این تروریست را تأیید کرد.

پس از دستگیری این فرد توسط نیروهای لبنانی، مسئولان امنیتی از او آزمایش دی ان ای به عمل آوردند تا از هویتش اطمینان یابند.

ماجد الماجد طی سالهای اخیر در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان اقامت داشت و چند ماه قبل به سوریه رفت و با " ابومحمد الجولانی " سرکرده " جبهه النصره " بیعت کرد، اما پس از کودتایی ناکام علیه الجولانی به بیروت بازگشت.

خبرنگار العالم در گزارش خود از بیروت گفت: اداره اطلاعات ارتش لبنان در یک عملیات تعقیب و گریز دقیق توانست ماجد الماجد را که در یکی از بیمارستان های بیروت بود، شناسایی و دستگیر کند.

ماجد که در اثر جراحت در منطقه القلمون در ریف دمشق برای عمل جراحی به لبنان آمده بود، با اوراق شناسایی جعلی پذیرش شد، اما هنگام ترک بیمارستان و در حالی که به همراه تعدادی از عناصر القاعده لبنان قصد بازگشت به سوریه را داشت، اطلاعات ارتش لبنان توانست از طریق یکی از گشتی های خود که در مناطق مرزی برای وی کمین گذاشته بودند او را دستگیر کند.

مقامات لبنانی برای کسب اطمینان از هویت ماجد، نمونه دی ان ای وی با یکی از اقوامش که در عربستان سعودی است مقایسه و ثابت شد که او همان ماجد الماجد سرکرده یکی از گروه های القاعده لبنان است که به جرم ارتباط با انفجارهای تروریستی تحت تعقیب است.

بنا بر این گزارش : ماجد عملیات حمله به سفارت ایران در بیروت را هدایت کرده و این تنها یکی از چندین اقدام تروریستی است که وی در آن دست داشته، و منتهی به صدور احکامی علیه او در دادگاههای مختلف شد. وی از سوی نهادهای قضایی در لبنان و آمریکا به اتهام ارتکاب اعمال تروریستی تحت تعقیب است.