ضرورت انسجام اصولگرایان

به گزارش افکارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی علت اصلی عدم اقبال گروه های اصولگرایی مانند ایثارگران و رهپویان ولایت به قرار گرفتن در گروه های وحدتی که با محوریت حجت الاسلام تقوی ایجاد شده است را موضع گیری های تقوی در گذشته دانست و گفت: این موضع گیری ها به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری متعادل و جامع نبوده است و جریان های اصولگرایی در حال مطالعه این مطلب هستند که آیا ایشان توانایی ایجاد وحدت میان اصولگرایان را دارد یا خیر.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعید است که ایشان بتوانند نقش هدایت و وحدت بخشی را ایجاد کنند شاید برخی گروه های اصولگرایی با محوریت ایشان موافق باشند اما بعید است که همه جریان های سیاسی اصولگرا محوریت ایشان را بپذیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد جامع تری برای ایجاد وحدت اصولگرایان دست به کار شوند اظهار داشت: ضرورت انسجام اصولگرایان پس از شکست ما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بیشتر نمایان شد و همه گروه های اصولگرا به ضرورت این وحدت رسیدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی محوریت اصولگرایان برای ایجاد وحدت را نپذیرفتند گفت: حجت الاسلام تقوی اعلام کرده که از آقای مهدوی کنی برای محوریت وحدت اذن گرفته و به این موضوع ورود کرده است.

وی تاکید کرد: حجت الاسلام تقوی نمی تواند فرد جامعی برای وحدت اصولگرایان باشد چون در انتخابات گذشته از افرادی حمایت کرده که به طور کامل مورد قبول اصولگرایان نبوده اند.

پس از شکست اصولگرایان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری جبهه پیروان و جامعه روحانیت مبارز جلسات وحدتی را با محوریت حجت الاسلام تقوی شکل دادند اما تا کنون اصولگرایان طیف حدادعادل، جامعه ایثارگران و جمعیت رهپویان به این وحدت وارد نشدند. جبهه پایداری نیز به این جلسات دعوت نشده است.