الحیات: ظریف به بیروت می‌رود

به گزارش افکارنیوز، روزنامه‌ الحیات به نقل از این منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشت که محمد جواد ظریف ۱۳ ژانویه(۲۳ دی) در سفری یک روزه به بیروت سفر می‌کند که این اولین سفر او به لبنان از زمان انتصابش به عنوان وزیر امور خارجه ایران است.

به گفته این منبع ظریف طی این سفر با مسوولان لبنانی دیدار و طی آن درخصوص روند تحقیقات درباره انفجار سفارت ایران و هم‌چنین مساله ماجد الماجد با آنها گفت‌وگو خواهد کرد.

سفارت ایران در بیروت نوامبر گذشته در معرض دو حمله انتحاری قرار گرفت که طی آن تعداد زیادی کشته و زخمی شدند و گروهک عبدالله عزام وابسته به شبکه القاعده به سرکردگی ماجد الماجد مسوولیت آن را برعهده گرفت.

ماجد الماجد نیز که توسط دستگاه اطلاعاتی ارتش لبنان در دسامبر دستگیر شده بود بنابر دلایلی که گفته می‌شود وضعیت بد جسمانی او بوده، فوت کرد.

الحیات در ادامه به نقل از یکی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه لبنان نوشت که سفارت عربستان در بیروت طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه اعلام کرده است که خانواده ماجد الماجد خواهان تحویل جسد او هستند.

این منبع لبنانی گفت که این درخواست در حال حاضر به وزارت دادگستری ارجاع شده و تصمیمگیری در این باره به دیوانعالی این کشور باز میگردد.