آکادمی اسکار متهم به تبانی با یک قاضی دادگاه شد

به گزارش افکارنیوز، هر چند آکادمی علوم و هنرهای تصویری به مسایل دعوایی و طرح شکایت های حقوقی مشهور است، اما اکنون با یک پرونده روبه رو شده که دردسر عجیبی ایجاد کرده است.

آکادمی اسکار که در طول سال‌ها، ده ها پرونده حقوقی را به نفع حمایت از علامت تجاری خود و یا علیه دیگر علایمی که اطراف مراسم اهدای جوایز سالانه ارایه می شود، مطرح کرده است اکنون با ادعای یک کمپانی تبلیغاتی با دردسر جدی‌تری روبه رو شده است.

در واقع باید گفت هیچ طرح حقوقی شبیه موردی که علیه " گو ددی " طرح شده نبوده است. این کمپانی با دامنه های گسترده فعالیتش به مصرف‌کنندگان اجازه می دهد تا در سایت این کمپانی دامنه خریداری کنند و بخشی از درآمد خود را با کلیک مخاطبان بر موضوع مسایل سینمایی به دست می آورد.

فعالیت این شرکت از سوی آکادمی به دادگاه کشیده شد و آخرین دور دادگاهش در ماه جولای برگزار شد. اما این پرونده حقوقی اکنون خط سیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته و در دو هفته اخیر شرکت " گو ددی " اسنادی را به امید ضربه زدن به اسکار علیه قاضی آدری کالینز قاضی ایالتی مطرح کرده است. متهم ادعا کرده که آکادمی به این قاضی به عنوان قاضی آکادمی نگاه می کند و این که او مورد علاقه آکادمی است و بنابراین نمی تواند در این پرونده بی طرف باشد. این شرکت مطرح کرده وقتی طرح دعوی علیه " گو ددی " عنوان شد پرونده ابتدا به قاضی دیگری احاله شده بود و بعد دوباره به این قاضی محول شد.

برمبنای این ادعا در ۲۵ سال اخیر این قاضی همه دادگاه های تجاری اسکار را داوری کرده است.

با توجه به این که آکادمی، سابقه‌ای جدی در زمینه دعاوی تجاری داشته که از شکلات سازی با طرح اسکار تا وب سایتی از اسکار از سوی ایستگاه تلویزیونی ایتالیایی را دربر می‌گیرد، این ادعا می‌تواند دارای اهمیت زیادی باشد.

این کمپانی که ادعا کرده آکادمی در همه این سال ها از حمایت های این قاضی بهره می گرفته، اکنون یک ادعای دیگر را هم مطرح کرده و آن این که دختر این قاضی یعنی راشل مونتس کالینز بازیگری حرفه ای است که در سایت آی. ام دی بی می توان سابقه بازی های او را در فیلم های مختلف دید. به همین دلیل این سابقه را به نوعی غیرمستقیم پاسخ اسکار در قبال محبت های خانم قاضی خوانده است.

این در حالی است که طرح دعوی آکادمی علیه این کمپانی نیز بسیار وسیع و دربرگیرنده استفاده از بیش از صدها نام و مسلما یکی از بزرگترین دعاوی مطرح شده توسط اسکار است.

در نشستی که بین طرفین در اوت ۲۰۱۲ برگزار شد، یکی از وکلای آکادمی ظاهرا اظهار داشته بود که گو ددی باید بداند که قاضی کالینز قاضی آکادمی است و این کمپانی از اسناد همان دادگاه برای اثبات ادعایش استفاده کرده است. از همان دادگاه آکادمی موفق شد در موارد متعددی از دادگاه پیروز بیرون بیاید.

این کمپانی می گوید با توجه به تاکید یکی از وکلای اسکار که گفته بود این قاضی در ۱۵ سال اخیر به ارایه حکم درباره مسایل اسکار پرداخته متوجه این موضوع و سابقه دیرینه وی با اسکار شده و اکنون با کشف این که دختر قاضی هم در این ماجرا همدست است، متهم خواستار یک بررسی مجدد شده است.

گوئینتو از وکلای اسکار نیز تایید کرده که در بسیاری از موارد پرونده ها از دادگاه های دیگر به دادگاه این قاضی منتقل شده اند. او در تلاش است تا این شبهه را که با گفتن "قاضی آکادمی" به وجود آمده برطرف کند و می گوید منظور وی این بوده که این قاضی با مالکیت معنوی آکادمی اسکار و تلاش ها آن آشنایی دارد.