معاون اول احمدی‌نژاد: ۵۵ ساعت بازجویی شدم

به گزارش افکارنیوز، محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم عصر چهارشنبه با حضور در مراسم ختم برادر همسر عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما که در مسجد بلال حبشی این سازمان برگزار شد به سوالات خبرنگاران در مورد پرونده فساد مالی خود پاسخ داد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: بنده اگر بخواهم در این مقوله وارد شوم کلی ماجرا درست می‌شود اما بالاخره باید زمانی به این مقوله ورود کنم.

وی ادامه داد: من منتظرم پرونده‌ام را به دادگاه بدهند چون دادستان گفته‌اند که می‌خواهند کیفر خواست صادر کنند، اماآنها نباید این حرف را بزنند زیرا از کجا می‌دانند؟

معاون اول احمدی نژاد در دولت دهم تصریح کرد: چون پرونده پیش بازپرس است، دو حالت وجود دارد، یا قرار مجرمیت صادر می‌کنند و یا برائت و بعد از آن کیفرخواست صادر می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه بنده حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری هستم گفت: من با این مسائل آشنایی دارم بنابراین دادستان از کجا می‌داند که چنین اظهاراتی را بیان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این قضیه یک امر سیاسی است خاطرنشان کرد: وقتی آقای دادستان علیه من چنین اظهاراتی را بیان می‌کند در خانواده، دوستان و میان اطرافیان من یک زلزله به پا می‌شود.

معاون اول احمدی نژاد در دولت دهم با بیان اینکه ۴ سال است که سکوت کرده‌ام گفت: قاعدتا باید دادگاهی تشکیل شود و بنده نیز توضیحاتم را ارائه کنم و تنها دادگاهی که ذره‌ای بی‌عدالتی در آن وجود ندارد دادگاه عدل الهی است چراکه همه ما مسلمانیم و حاکم مطلق خداست.

رحیمی به کسانی که علیه وی اظهاراتی را بیان می‌کند توصیه کرد: این افراد خودشان را کمی جای بنده بگذارند و خانواده من را با خانواده خود مقایسه کنند چراکه اظهاراتی را که تلویزیون بابت آن جار می‌کشد سبب برخی ناراحتی‌ها می شود.

وی ادامه داد: مادر بنده سکته کرده و بیمار است و همسرم نیز دو بار قلبش را عمل کرده است بنابراین این افراد ببینند که چه اثری بر روی آنها می‌گذارد.

معاون اول احمدی نژاد در دولت دهم اظهار کرد: بالاخره پاسخ ما و متن کیفرخواست آنها از طریق مطبوعات و رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد و این قضیه روشن می‌شود.

رحیمی حسن بزرگ خود را پاکدستی دانست و گفت: من به این حسن افتخار می‌کنم؛ ۳۴ سال است که در حال کار کردن هستم اما هیچ وقت چنین مسائلی مطرح نشد وقتی به سمت معاون اولی رسیدم همه این بحث‌ها شروع شد.

رحیمی ادامه داد: مردم شاهد سمت‌های بنده از دولت قوه‌قضائیه بخشداری و معاون اولی بنده بوده‌اند؛ بنده رئیس دیوان محاسبات و روزی امین بیت‌المال این کشور بوده‌ام مگر یکباره چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه از آقایان خواهش دارم که از بنده سوال بپرسند و توضیح بخواهند گفت: اگر از توضیحات من راضی نشدند مسائل را به مطبوعات بکشانند.

معاون اول احمدی نژاد در دولت دهم با تاکید بر اینکه از ۲ سال گذشته طی ۱۱ جلسه به آقای بازپرس توضیح داده‌ام گفت: من ۵۵ ساعت بازجویی شده‌ام چه کسی تا این حد مورد بازجویی قرار گرفته است.

رحیمی اضافه کرد: بعد از بازجویی بازپرسان بنده از طریق آقای بختیاری وزیر دادگستری سابق به آقایان پیغام می‌دادم اگر باز سوالی دارید آماده پاسخگویی ام.

رحیمی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه کسی از شما بازجویی کرد تنها خندید.