جام‌جهانی همچنان " تابستانی " است

به گزارش افکارنیوز، در حالی که ژروم والکه در گفت‌وگو با رادیو فرانسه از قطعی بودن برگزاری جام‌جهانی قطر در فصل زمستان خبر داده و این تصمیم را " قطعی " خوانده بود، فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد این گفته‌ها درست نیست و تنها نظر شخصی والکه است.

فیفا با فاصله گرفتن از گفته‌های دبیرکل خود درباره تغییر زمان برگزاری جام جهانی از تابستان به زمستان اعلام کرد: جام جهانی قطر ۸ سال دیگر برگزار می‌شود. از همین رو فرآیند مشاوره درباره زمان برگزاری آن شتابزده نخواهد بود.

فیفا همچنین اعلام کرده است پیش از جام جهانی در برزیل تصمیمی درباره انتقال زمان برگزاری جام جهانی به زمستان گرفته نخواهد شد. فیفا حرف‌های والکه را نظر شخصی وی خوانده و اعلام کرده است زمان برگزاری همچنان موضوع بحث‌های ادامه‌داری است که در آن همه طرف‌ها از جمله فدراسیون‌های ملی، لیگ‌ها، شرکای اقتصادی و دیگران نقش خواهند داشت.

والکه در گفت‌وگوی خود با رادیو فرانسه گفته بود، جام جهانی ۲۰۲۲ در تابستان برگزار نخواهد شد. او عنوان کرده بود زمان برگزاری این رقابت ۱۵ نوامبر یا نهایتا ۱۵ ژانویه خواهد بود.

جی بویس، نایب رییس کمیته اجرایی فیفا نسبت به گفتههای والکه واکنش نشان داده و آن را کاملا بهتآور خواند: "هنوز هیچ چیز به طور صددرصد تصمیمگیری نشده است. توافق شده همه طرفها در این تصمیمگیری شرکت داده شوند. در حال حاضر جام جهانی همچنان در تابستان برگزار خواهد شد."