به گزارش افکارنیوز، شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که از اتو کردن دل خوشی ندارند. دلیلش هم این است که هر بار اتو را برمی دارید و لباسی را اتو می کنید به این نتیجه می رسید که لباس مورد نظر شما قبل از اتو شدن، صاف تر بوده است! اگر شما هم جزو همین دسته از افراد هستید، ادامه این مطلب را بخوانید تا از شر چروک های لباس هایی که سخت اتو می شوند، برای همیشه راحت شوید…

* هیچ لباسی را مستقیما اتو نکنید:


لباس ها را مستقیما اتو نکنید بلکه همیشه یک پارچه نخی نازک و تمیز روی لباس بیندازید و سپس اتو کنید. این کار باعثمی شود که لباس برق نیفتد و قطره های آب، لباس را لک نکند. تا می توانید لباس ها را نم دار اتو کنید.

* اتوی لباس گلدوزی شده با پارچه پشمی ممکن می شود:


برای اتو کردن لباس ها و پارچه های گلدوزی شده یک پارچه پشمی روی گلدوزی ها بیندازید و بعد آن را اتو کنید. با این روش قسمت های گلدوزی شده همیشه سالم می مانند.

* خط اتو را تیز نشان دهید:


برای تیز نشان دادن خط اتوی شلوار یا بعضی پیراهن ها، قبل از اتو کشیدن مقداری صابون خشک پشت خط اتو روی خط اتو و زیر چین ها بمالید.

* لباس های مخملی اتوشدنی نیست:


پارچه و لباس های مخملی را هیچ گاه اتو نکنید زیرا «مخمل» اتوبردار نیست. در صورتی که مخمل چروک شد، برای صاف کردن آن کافی است آن را روی بخار آب نگه دارید تا چروک آن صاف شود.

* توصیه ای عجیب اما مفید:


اگر فراموش کرديد لباس هاي شسته شده را به موقع از روي بند برداريد به حدي که رطوبت آن ها کاملا از بين رفته و اتو زدن را برايتان سخت و دشوار ساخته است، آن ها را به مدت يک ساعت يا بيشتر درون يخچال بگذاريد. با اين کار لباس ها رطوبت لازم را جذب مي کنند و به آساني اتو خواهند شد.