حاج‌رضایی: صادقیان و مسلمان مقصر نیستند

به گزارش افکارنیوز، امیر حاج‌رضایی در خصوصمحرومیت۲ بازیکن و ۳ نفر از اعضای تیم زیر ۲۳ سال ایران به خاطر مصرف قلیان در اردوی کیش اظهار داشت: قلیان کشیدن یک حرکت غیراخلاقی است که هیچکس آن را تائید نمی‌کند اما اینکه بعضی‌ها می‌گویند بزرگان فوتبال هم قلیان می‌کشند توجیه خوبی نیست. بازیکنانی که لباس تیم ملی را می‌پوشند باید حواسشان جمع باشد هرچند در این سن و سال نیاز داشتند یک بزرگتر مسائل اخلاقی را به آنها گوشزد کند. به نظر من تعلیم و تربیت باید در کنار هم باشد.

وی ادامه داد: غیر از سرمربی مستعفی تیم زیر ۲۲ سال من دیگر مسئولان این تیم را نمی‌شناختم و به نظرم کسی که می‌خواهد چنین مسئولیتی را قبول کند باید واجد شرایط باشد. متاسفانه آقایان برای کار در این تیم که در زمان سنی خطرناک هم حضور دارند واجدشرایط نبودند. هدایت کردن که فقط کنار زمین ایستادن نیست و در خیلی از موارد دیگر هم صدق می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: در جامعه ماقلیان کشیدنیک امر عادی است اما ورزشکاران و بخصوص ملی‌پوشان باید بیشتر حواس خود را جمع کنند. من بازیکنان جوان را مقصر نمی‌دانم بلکه افرادی که آنها را حمایت می‌کردند، مقصرند. آیا آنهایی که در تیم زیر ۲۲ سال مسئولیت داشتند از جایگاه اجتماعی خاصی برخوردارند و یا جزو فرهیختگان‌ هستند و یا روی روابط انتخاب شده‌اند؟ متاسفانه هر روز از بوستان پژمرده فوتبال ایران یک اتفاق ناراحت کننده روییده می‌شود.

حاج‌رضایی با بیان اینکه در کشور ما کشیدن قلیان و سیگار جرم نیست، گفت: ممکن است در خیابان افراد مختلفی در سنین مختلف این کار را انجام دهند که ناشناس هستند و حرکتشان روی جامعه اثر منفی نمی‌گذارد اما افراد مشهور باید حواسشان جمع باشد. در مجموع به تنبیه شدید در این خصوص اعتقادی ندارم و باید کارشناسی عمل شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه پیام صادقیان و محسن مسلمان در اردوی تیم ملی قلیان کشیدند گفت: واقعا متاسف شدم چون این بازیکنان افرادی هستند که ما به آنها دل بستیم و در فوتبال ما کم پیدا می‌شوند و به نوعی استعداد بالایی دارند. نباید بگذاریم این ۲ بازیکن استعداد سوخته شوند و به حیثیت آنها لطمه‌ای وارد شود. واقعا برای این ۲ بازیکن ناراحت شدم، البته اگر بازیکنان دیگری هم بودند همین حس را داشتم.

حاجرضایی در پاسخ به این سوال که چه برخوردی باید با صادقیان و مسلمان شود گفت: اینگونه موارد را قوانین و اساسنامهها تعیین میکنند و من اشرافی به این مسائل ندارم فقط این را میگویم این ۲ بازیکن در سن خطرناکی هستند سنی که ممکن است ۱۰ سال آینده فوتبال آنها را هم تحت تاثیر قرار دهد. به نظر من تربیت و کنترل کردن مهمتر است و باید بازیکنان تربیت شوند و لازمه این مسئله داشتن مربیان خوبی است.