به گزارش افکار به نقل از ایرنا، هر چند که 'ولید جنبلاط' رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان برخلاف اکثریت جدید پارلمانی به ادامه کار 'نجیب میقاتی' نخست وزیر جدید این کشور برای تشکیل دولت معتقد است، ولی در عین حال می گوید که اگر گروه ۸ مارس بیش از حد اصرار به برکناری میقاتی داشته باشند، به نظر من 'بهیه حریری' خواهر 'رفیق حریری' نخست وزیر اسبق لبنان و رییس کمیته تربیتی مجلس یا بهیج طباره وزیر اسبق دادگستری نامزدهای مناسبی برای احراز این پست هستند.

در همین حال رسانه های لبنانی نوشتند: سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در حال حاضر تلاش می کند که برای رهایی از مشکلات مالی خود از جمله پرداخت چک های برگشتی خواهرش ' هند حریری '، سهام خود را از بانک عربی به فروش برساند؛ تاکنون فؤاد سنیوره برای خرید سهام وی ابراز تمایل کرده است.

همچنین 'زیاد مناصیر' یک تاجر اردنی در حال حاضر مشغول خرید بسیاری از سهام این بانک در بورس عمان است. هند حریری خواهر سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان چندی پیش تصمیم گرفت که ۳ چک به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را که از برادرش به خاطر سهم وی در شرکت سعودی اوجیه دریافت کرده بود، خرج کند، اما پس از آنکه متوجه شد سعد در بانک موجودی ندارد، برادرش را تهدید کرد که علیه وی به دادگاه شکایت خواهد کرد. در نتیجه سعد مجبور شد سهم خود را از بانک عربی بفروشد و مبلغ چک ها را بپردازد.