ایسنا: رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخورد با حدود ۱۷ هزار رانندهاي كه در هفته گذشته ورود ممنوع رفتند، از توسعه اين طرح در پايتخت در هفته جاري خبر داد و گفت: بر اين اساس حلقه تخلف براي رانندگاني كه ورودممنوع بروند اين هفته تنگتر خواهد شد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به آغاز طرح ویژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از هفته گذشته گفت: بر این اساس طی هفته گذشته حدود ۱۷ هزار راننده‌ای که ورود ممنوع می‌رفتند اعمال قانون شده و حدود ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه‌ای که ورود ممنوع رفته بودند توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که ورود ممنوع رفته‌اند علاوه بر اعمال قانون چهار امتیاز منفی در سوابق گواهینامه‌شان ثبت می‌شود، گفت: عادت شدن ورود ممنوع رفتن برای برخی رانندگان متخلف در تهران علیرغم وجود تابلوها و حادثه‌خیز بودن این تخلف به شکلی که در برخی گلوگاه‌ها روزانه تصادفات جرحی متعددی رخ می‌داد، موجب شد که طرح ویژه برخورد با تخلف «ورود ممنوع» از هفته گذشته در تهران آغاز شود.

رییس پلیس راهور تهران با موفقیت‌آمیز توصیف کردن این طرح گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان تصادفات جرحی در تهران طی هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته که این امر به دلیل اجرای طرح برخورد با ورود‌ ممنوع‌ها بوده است.

وی به تخلف تعدادی از موتورسواران در منطقه ۱۶ اشاره کرد و گفت: این موتورسواران با دورزدن بزرگراه در خلاف جهت با موتور خود از پل عابر پیاده عبور می‌کردند که خوشبختانه با استقرار عوامل راهور با این دسته از متخلفان به شدت برخورد شده است.

رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح برخورد با متجاوزان به عابر پیاده، طرح برخورد با ورودممنوع‌ها و ساماندهی موتورسواران را هم‌اکنون به صورت ویژه پیگیری می‌کنند که خوشبختانه در هر سه مورد پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

وي همچنين از برخورد با ۵۰ هزار خودرويي كه به صورت غير مجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد در هفته گذشته شدند، خبر داد و به ايسنا گفت: بر اساس دستور صادره برخورد با خودروهاي غيرمجاز در محدوده زوج و فرد در هفته جاري شدت مييابند.