به گزارشافکارنیوز،افشین پیروانی گفت: برد و باخت دو تیم سرخابی در هفته‌هایی که گذشت تاثیری در نتیجه دربی ندارد در این بازی باید شاهد اتفاقات خاص باشیم.

وی افزود: از داور گرفته تا مربی و بازیکنان در تغییر نتیجه بازی نقش دارند.

افشین پیروانی ادامه داد: در کل شرایط پرسپولیس از استقلال بهتر است و سرخپوشان به دلیل داشتن مهره‌های کلیدی که دارند بدون شک شانس پیروزی‌شان بیشتر است و از طرفی آبی‌پوشان با از دست دادن چند بازیکن اصلی تیم شرایط مطلوبی ندارند، هرچند نکونام و منتظری بازیکنان ملی پوش و بزرگی هستند اما حضورشان در دربی هیچ کمکی به استقلال نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلم با باشگاه پرسپولیس هنوز حل نشده و قصد ندارم الان با توجه به بازی حساس تیمم را وارد حاشیه کنم و بگذارید بعدا راجع‌‌به مشکلاتم با سرخپوشان صحبت کنیم.

پیروانی تاکید کرد: نمی‌دانم همه چیز در ورزش ما درسته که بخواهیم از قلیان کشیدن بازیکنان ایراد بگیریم، من نه خودم قلیان می‌کشم و نه از دود خوشم می‌آید، ما باید اول این مسئله را ریشه کن کنیم نه اینکه در برهه‌ای از زمان و با انتشار عکس فوتبالیست‌ها آبرویشان را ببریم مثلاً همین عکسی که از بازیکن یکی از تیم‌های تهرانی روی جلد روزنامه منتشر شده است واصلاً چنین کاری درست نیست ونباید این تصویر پخش می‌شد.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: در زمان ما هم بازیکن قلیان و یا حتی سیگار می‌کشیدند، هم اتاقی در یکی از تیم‌ها داشتم که قلیان می‌کشید مسئولان کاری با آن افراد نداشتند، شاید برایتان جالب باشد اما در تاریخچه فوتبال هم استفاده از قلیان و سیگار وجود داشته و کرایف اسطوره هلند روزی دو پاکت سیگار می‌کشیده است.

پیروانی در آخر عنوان کرد: در هر کجا همه فقط به دنبال آبرو بردن اشخاص هستند و تا زمانی که همدلی نباشد در ورزش پیشرفت نخواهیم کرد.