به گزارش افکارنیوز، وب سایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم علی افشاری با تاکید بر اینکه علی مطهری از چهره یک کارگزار به اپوزیسیون تبدیل شده اما نظام او را تحمل می‌کند، نوشت: مطهری علی‌رغم اینکه در حوزه فرهنگی دیدگاه محافظه‌کارانه و به شدت سنتی دارد و از تبعیض‌های جنسیتی و دیدگاه‌های بسته و انقباضی در حوزه فرهنگ دفاع می‌کند اما در حوزه سیاسی بازتر می‌اندیشد و در طول دو سال گذشته از رساترین صداهای منتقد در درون حکومت بوده است.

وی با بیان اینکه اگر برخی حرف‌های مطهری را اصلاح‌طلبان زده بودند با آنان برخورد می‌شد اما مطهری تحمل می‌شود، ادامه می‌دهد: علی مطهری برای جریان‌های دموکراسی خواه گزینه مطلوبی نیست اما در دوره گذار فایده‌‌مندی‌های خودش را در چالش با استبداد دینی دارد. علی مطهری در طول دو سال گذشته به لحاظ سیاسی رادیکال‌تر شده و از گفتمان رسمی نظام دورتر شده است. او نسبت به گذشته نیز تفاوت‌های زیادی کرده است. در دوران اصلاحات از منتقدین جدی اصلاحات دوم خردادی بود و مواضعش به گروه‌های مخالف اصلاحات نزدیک بود.

پیش از این شبکه دولتی انگلیس(بی‌بی‌سی)، با تمجید از مواضع علی مطهری، او را اصلاح‌طلب جدید لقب داده بود.

در همین حال مهرانگیزکار از عناصر سلطنت‌طلب فراری در سایت روزنت به مواضع جدید علی مطهری خوشامد گفت و ضمن سرزنش‌ وی به خاطر حمایت‌های گذشته‌اش از جمهوری اسلامی نوشت: معلوم نیست تا کی شما را در موضع اپوزیسیون درون ساختار تحمل کنند.

به یقین شما پشت کردهاید. این جان کلام شماست و فرقی نمیکند که چرا؟ با همین رویکرد، خشت اول رویکرد جدید را گذاشتهاید و چرا برای شما کف نزنیم! اینک شما در صف ما ایستادهاید هرچند انکار کنید. هر کسی درون ساختار که خود حلقهای از آن است، شکاف بیندازد گامی است که راه را هموار میکند.