کفاشیان: قلیان پُکی چند است!

به گزارشافکارنیوز،علی کفاشیان پس از نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص مشخص شدن تکلیف اسپانسر تیم ملی فوتبال و دریافت مطالبات فدراسیون از آن اظهار داشت: باید تا روز ۳۰ دی صبر کرد. ما به آنها تا پایان ماه جاری فرصت داده‌ایم که مبالغ عقب افتاده خود را پرداخت کنند. اگر این امر محقق نشد توضیحات آنها را می‌شنویم و بحثرا در هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا اسپانسرهای دیگری خواستار حمایت از فدراسیون فوتبال هستند، گفت: خیلی‌ها شفاهی می‌گویند که ما می‌خواهیم اسپانسر شویم اما به صورت جدی با کسی مذاکره نکرده‌ایم. مهمترین چیز این است که فدراسیون فوتبال مشکل مالی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد جنگ رسانه‌ای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس که این روزها به شدت و با الفاظ رکیکی به یکدیگر حمله می‌کنند چیست، گفت: به نظرم این اتفاق خیلی بدی است، البته چند سال بود که چنین مسائلی رخ نمی‌داد. در هفته وحدت هستیم و بهتر است این ۲ تیم با هم وحدت داشته باشند. با این کارها استرسی به تیم‌ها وارد نکنیم چرا که مردم خواستار یک بازی خوب هستند. به نظرم بهتر است مدیرعامل ۲ باشگاه صحبت علیه هم را متوقف کنند.

کفاشیان در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای جذب تماشاگر در دربی هفته جاری یادآور شد: همیشه دربی نشان داده که تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ما برنامه‌ خاصی برای جذب تماشاگر در این دیدار نداریم اما امیدوارم پس از این بازی مردم به ورزشگاه‌ها بیایند.

وی در مورد جدایی‌ جواد نکونام از استقلال و ارزیابی‌اش از این موضوع خاطرنشان کرد: ‌ از این موضوع ناراضی هستم. متاسفانه مشکلاتی به وجود آمده که بازیکنان خوب ایران از جمله جباری، منتظری ونکوناماز ایران به خارج از کشور رفته‌اند. این مشکلات باعثشده آنهایی هم که هستند انگیزه‌های خود را از دست دهند چرا که باشگاه‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. در حال حاضر وضعیت مالی باشگاه‌ها خوب نیست که این در نهایت به تیم ملی ضرر می‌زند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد عکس منتشر شده ۲ بازیکن استقلال در روزنامه «پیروزی» که در حال کشیدن قلیان هستند و گفته می‌شود این عکس‌ها خانوادگی است، گفت: من چنین عکس‌هایی را ندیده‌ام. مگر این عکسها منتشر شده است؟ ما در حال تحقیق هستیم که ببنیم این قلیان‌های گران پُکی چند هستند.

کفاشیان اضافه کرد: هنوز برای ما ثابت نشده که بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال قلیان کشیده‌اند، حکمی هم صادر نشده اما اعتقاد داریم ورزشکارانی که مقررات اردوهای تیم ملی را رعایت نمی‌کنند باید در مورد حضورشان در تیمهای ملی تجدیدنظر کنند.

وی در مورد بحثتمدید قرارداد با سرمربی تیم ملی تاکید کرد: قرارداد باید ۲ طرفه و با رضایت هر ۲ باشد. ما پیشنهاداتی را به آقای کارلوس کی‌روش ارائه داده‌ایم اما این قرارداد باید برای ۴ سال آینده باشد و منتظر نظر وی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحثبودجه فدراسیون و مجمع آینده تصریح کرد: تقویم و عملکرد فدراسیون مشخص است اما بودجه و اینکه محل تامین آن باید چگونه باشد نامشخص است. در مجمع سال آینده این بحثرا مطرح می‌کنیم تا مجمع راهکاری را ارائه دهد. آنچه مهم است مطرح شدن آن در مجمع به صورت حسابرسی شده است.

کفاشیاندر خصوص دیدار خود با وزیر ورزش و جوانان گفت: دیدار خوبی بود و ایشان تاکید ویژه‌ای برای حمایت از تیم ملی داشته‌اند.

وی در پایان در خصوص اینکه چقدر برای انتخابات کمیته ملی المپیک شانس دارید، گفت: من برای ۲ پست هیئت اجرایی و نایب رئیسی نامزد شدهام و به نظرم شانس زیادی برای این انتخابات ندارم.