به گزارش افکارنیوز، کمپانی رقیب اپل یعنی سامسونگ اگرچه در رده نهم قرار دارد اما با ۵۳ درصد افزایش ارزش برند، بیشترین میزان افزایش بها را در بین برندهای این فهرست به خود اختصاص داده است.

دوهفته‌نامه فوربس در مطلبی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی روی وب سایت خود قرار داده است به بررسی برندهای دنیا پرداخته و از بین آنها باارزش‌ترین‌ها در سال ۲۰۱۳ میلادی را انتخاب کرده است.

کمپانی شناخته‌شده اپل یک‌بار دیگر توانسته است درصدر این فهرست قرار گیرد.

در مطلبی که فوربس منتشر کرده میزان افزایش یا کاهش ارزش برندها نیز درج شده است.

در بین ۱۰ کمپانی این مطلب، تنها اینتل با کاهش چهار درصدی ارزش برند خود نسبت به سال گذشته میلادی روبه‌رو شده است.

کمپانی رقیب اپل یعنی سامسونگ اگرچه در رده نهم قرار دارد اما با ۵۳ درصد افزایش ارزش برند، بیشترین میزان افزایش بها را در بین برندهای این فهرست به خود اختصاص داده است.

در این مطلب با هشت برند نخست این فهرست آشنا می‌شوید:

اپل
ارزش برند: ۱۰۴.۳ میلیارد دلار

این برای سومین بار است که اپل توانسته درصدر با ارزش‌ترین برندهای جهان قرار بگیرد. ارزش این برند نسبت به سال گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱۰۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بود که یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد و به جای آن «تیم کوک» ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است.

مایکروسافت
ارزش برند: ۵۶.۷ میلیارد دلار

مایکروسافت با فاصله‌ای معنادار از کمپانی اپل در رده دوم قرار گرفته است. ارزش این برند نسبت به سال گذشته تنها ۴ درصد تغییر داشته است. مایکروسافت علاوه بر بازار سیستم‌عامل و نرم‌افزار اداری، در زمینه‌های دیگر هم فعالیت می‌کند: شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی و سایت اینترنتی «ام‌اس‌ان» از جمله فعالیت‌های مایکروسافت است.

کوکا کولا
ارزش برند: ۵۴.۹ میلیارد دلار

کوکاکولا نوشابه پرطرفداری است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. این برند با فاصله اندکی نسبت به مایکروسافت در رده دوم ایستاده است. کوکاکولا نسبت به سال گذشته بالغ بر ۹ درصد بر ارزش خود افزوده است. فرمول ساخت کوکاکولا برای نخستین بار در سال ۱۸۸۶ به صورت یک نوشیدنی، توسط «جان پمبرتون» داروساز آمریکایی و در شرکت مواد شیمیایی او ابداع شد.

آی بی‌ام
ارزش برند: ۵۰.۷ میلیارد دلار

آی بی‌ام نسبت به سال گذشته میلادی افزایش پنج درصدی را در ارزش برند خود تجربه می‌کند. این شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار و ارائه‌دهنده خدماتی چون زیرساخت میزبانی وب فن‌آوری نانو و ابرکامپیوتر است. این شرکت رسما کار خود را در سال ۱۹۱۱ میلادی در نیویورک آغاز کرد. امروزه سیستم‌های این شرکت به عنوان استانداردی برای سازندگان بزرگ جهانی شناخته می‌شوند.

گوگل
ارزش برند: ۴۷.۳ میلیارد دلار

غول جست‌و‌جوی جهان در رده پنجم باارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی ایستاده است. ارزش برند کمپانی گوگل نسبت به سال گذشته بالغ بر ۲۶ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر لری پیج و اریک اشمیت و سرگئی برین اداره شرکت گوگل را بر عهده دارند. اریک اشمیت مدیرعامل و مدیر اجرایی گوگل و از اعضای مجمع گردانندگان شرکت اپل نیز است.

مک‌دونالدز
ارزش برند: ۳۹.۴ میلیارد دلار

مک‌دونالدز بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان است که با بیش از ۳۳ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط تاجری به‌نام ری کراک بنیان نهاده شد و دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد. ارزش برند مک دونالدز نسبت به سال گذشته میلادی بالغ بر پنج درصد افزایش یافته است.

جنرال الکتریک

ارزش برند: ۳۴.۲ میلیارد دلار

این شرکت به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های موتور جت در آمریکا فعالیت می‌کند همچنین یکی از فعالان در بخش برق و تولید تجهیزات نیروگاهی و تولید توربین است. ساختمان اداری جنرال الکتریک، در «سکنکتدی»، نیویورک قرار دارد و دفتر مرکزی آن در «فیرفیلد»، کانتیکت. ارزش این برند نسبت به سال گذشته میلادی بالغ بر دو درصد رشد داشته است.

اینتل

ارزش برند: ۳۰.۹ میلیارد دلار

شركت اينتل يك كارخانه توليدكننده سختافزار در كاليفرنيا است، كه در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نويس و گوردن مور، تاسيس شد. عمده محصولات اين شركت در زمينه مدارهاي الكتريكي و پردازندههاي رايانه است. از سال ۲۰۰۰ به بعد، تقريبا ۷۵درصد از كامپيوترهاي خانگي، از پردازندههاي اينتل استفاده ميكنند. ارزش برند اينتل نسبت به سال گذشته منفي چهار درصد كاهش يافته است.