زمان محاکمه عامل جنایت در خیابان مدنی

به گزارشافکارنیوز،بعد از طی شدن مراحل قانونی و دریافت استعلام از پزشکی قانونی درباره متهم وقوع جنایت در خیابا مدنی تهران، پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران برگشت و سرانجام مدتی پیش برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

این پرونده قرار است صبح فردا در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله علی‌محمدی برگزار شود.

اوایل آبان‌ماه سال گذشته فردی به نام ح. ک در خیابان شهید مدنی تهران با چاقوی قصابی ۱۱ شهروند تهرانی را مورد حمله قرار داده بود که در اثر آن یک نفر از مجروحان به نام علیقلی علی یاری بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

متهم که پس از ارتکاب جنایت به منزل یکی از اقوام خود رفته و با تعویض لباس و دور انداختن چاقوی ارتکاب جرم به شهرستان قم متواری شده بود دستگیر و پس از انتقال به تهران به ارتکاب جرم اعتراف کرد و چاقوی مذکور نیز که از آن بعنوان ابزار جرم استفاده شده بود با راهنمایی متهم کشف شد.

بازپرس پرونده در ادامه متهم را جهت بررسی روانی به کمیسیون روانپزشکی معرفی کرد که از نامبرده در طی مدت یاد شده چندین آزمون روانپزشکی و روانشناختی بعمل آمد و حتی برای مدتی نیز جهت تست‌های روان درمانی در یکی از مراکز تخصصی روانپزشکی تهران بستری شد که نهایتا کمیسیون پزشکی اعلام کرد متهم در حال حاضر و نیز در حین ارتکاب جرم از سلامت روحی و روانی برخوردار بوده است.

پس از وصول گزارش کمیسیون پزشکی بازپرس پرونده با توجه به اقدام متهم در حمله به شهروندان با استفاده از سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت در جامعه برای وی به اتهام محاربه قرار مجرمیت صادر کرد که نهایتا منجر به صدور کیفرخواست شد.

اولیای دم شهروند تهرانی که در این حادثه به قتل رسیده است تقاضای قصاص متهم را کردهاند. پرونده روز ۲۰ دیماه ۹۱ با اتهام محاربه برای متهم به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد که بعد از برگزاری جلسه محاکمه، قاضی صلواتی، متهم را به اعدام محکوم کرد.