دوست دارم دربی به نفع ما شود

به گزارش افکارنیوز، اسماعیل شریفات که علاقه خاصی به گل زدن به پرسپولیس دارد، خیلی دوست داشت در اهواز و با لباس فولاد هم به این تیم گل بزند که در بازی این هفته موفق شد به خواسته‌اش برسد. شریفات به خاطر این گل و البته بازی زیبایی که مقابل قرمزهای تهرانی انجام داد به‌عنوان بازیکن برتر زمین هم انتخاب شد اما ظاهرا مشکلاتی برای برگزاری مراسم بهترین‌ها پیش آمد که نتوانست هدیه‌اش را بگیرد و به همین دلیل فکر می‌کند سازمان لیگ و فدراسیون بین تیم‌های تهرانی و شهرستانی فرق می‌گذارند. شریفات که کمی دلخور است در مورد این مساله، پیروزی مقابل پرسپولیس، تیم ملی و … صحبت می‌کند. مصاحبه او را با ایران ورزشی بخوانید:

بازی خیلی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دادید و بالاخره توانستید پیروز شوید.

بله، بازی خیلی خوبی بود. در واقع یکی از بهترین بازی‌های فولاد در این فصل بود. ما طوری در این بازی کار کردیم که پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت. آنها فقط ۳-۲ بار ضدحمله داشتند که در یکی از صحنه‌ها روی اشتباه فردی خودمان، به گل رسیدند.

کلا بازی سریع و بدون وقفه‌ای انجام دادید…

اصلا نمی‌گذاشتیم توپ به بیرون برود. کلا پرسپولیس را اسیر کردیم.

و در نهایت باز هم به پرسپولیس گل زدی.

به‌خاطر گلی که زدم اول خدا را شکر می‌کنم و بعد از همه بچه‌ها ممنونم که زحمت کشیدند تا من گل بزنم. خیلی دوست داشتم به پرسپولیس گل بزنم که به این هدفم رسیدم.

کلا انگار خیلی دوست داری به پرسپولیس گل بزنی!

(می‌خندد) بله، خیلی دوست دارم. به‌هرحال فوتبال است و من دوست دارم به همه گلرها و همه تیم‌ها گل بزنم.

اما روی پرسپولیس خیلی زوم کردی.

به‌هرحال قسمت بوده که به این تیم همیشه گل بزنم.

در جریان بازی، چند بار موقعیت‌های خوبی به‌دست آوردید که‌آرش افشین تکروی می‌کرد و پاس نمی‌داد، ظاهرا این مساله خیلی شما را عصبانی کرد.

نه، آرش یکی دو صحنه می‌توانست پاس بدهد اما نداد که من گفتم چرا پاس ندادی، گفت خودم موقعیت داشتم. بعد که فکر کردم دیدم حق با او است. در کل من و آرش مشکلی نداریم و اگر دقت کرده باشید هر وقت من گل می‌زنم اولین کسی که سمت من می‌آید آرش است.

اما در همان موقعیتی که شما گل زدی، آرش می‌توانست پاس بدهد اما این کار را نکرد و خودش زد که در برگشت توپ به شما رسید و گل زدی.

در آن موقعیت هم شرایط آرش خوب بود اما خدا را شکر که به هر حال توپ گل شد.

بله اما اگر نیلسون توپ را می‌گرفت، موقعیت از دست می‌رفت.

من فکر می‌کنم آن توپ باید گل می‌شد چه من می‌زدم چه آرش. به هر حال قسمت شد به این‌صورت، من گل بزنم.

اما موقعیت‌های خوب دیگری هم داشتید که به همین صورت از دست دادید.

فقط این را می‌توانم بگویم که هیچ بازیکنی در تیم ما خودخواه نیست. غلامرضا رضایی را مثال می‌زنم. شاید باور نکنید اما او اگر موقعیت داشته باشد باز هم پاس می‌دهد چون تیم مهم است. این مساله را همه بازیکنان می‌دانند و همه برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. در این بازی هم می‌خواستیم ببریم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

در این بازی هم مثل بازی رفت زود گل خوردید اما این بار نه‌تنها شیرازه تیم از هم نپاشید، بلکه حتی توانستید جبران کنید و ببرید.

چون در این بازی تمام فکر و ذکرمان جبران نتیجه بازی رفت بود. خیلی انگیزه داشتیم و بعد از اینکه گل خوردیم همه بچه‌ها همدیگر را تشویق می‌کردیم که بهتر کار کنیم تا ببریم. به خاطر همین خیلی تلاش کردیم و حتی یک لحظه را از دست ندادیم.

به خاطر همین فیرپلی را هم رعایت نمی‌کردید؟

پرسپولیس تیمی است که اصلا فیرپلی را رعایت نمی‌کند. وقتی بازیکن خودشان روی زمین است هم توپ را بیرون نمی‌زنند. ما هم به خاطر همین توپ را بیرون نمی‌زدیم.

اما یک بار هم بازیکن شما روی زمین بود و توپ را بیرون نزدید!

در آن صحنه اتفاقا من آمدم توپ را بیرون بزنم اما نگاه کردم دیدم غلامرضا رضایی بلند شده و می‌خواهد ادامه بدهد که من هم دیگر توپ را بیرون نزدم.

در پایان هم ظاهرا به عنوان بازیکن برتر انتخاب شدی اما مراسم برگزار نشد.

بله، به من گفتند بهترین بازیکن زمین شدم. خود آقای سلیمانی گفت اما خیلی صبر کردم، خبری از جایزه نشد.

چرا؟!

نمی‌دانم اما فکر می‌کنم اگر بازیکنان پرسپولیس انتخاب می‌شدند شرایط را مهیا می‌کردند اما چون من بودم گفتند منتظر باش و در نهایت هم خبری نشد. کلا تبعیض بین تیم‌های تهرانی و شهرستانی زیاد است که در این مراسم هم نشان داده شد.

از این مساله بگذریم، فکر می‌کنی فولاد می‌تواند قهرمان شود؟

بازی با پرسپولیس یک بازی ۶ امتیازی بود که ما توانستیم ببریم و امیدوارتر شویم.
و الان رقیب‌تان تیم محبوب شما است…

استقلال. بله اما من دوست دارم فولاد قهرمان شود. امیدوارم دربی هم هر نتیجه‌ای شود به نفع ما باشد.

دوست داری استقلال ببرد؟

فرقی نمی‌کند. اگر مساوی شود بهتر است اما اگر استقلال هم ببرد بد نیست.

اما اگر استقلال ببرد، رسیدن فولاد به صدر سخت می‌شود.

بله اما آن‌وقت پرسپولیس از جمع مدعیان کنار می‌رود و رقابت بین ما و استقلال خواهد بود که این مساله کار ما را آسان‌تر می‌کند.

انگار هنوز هم دل‌تان با استقلال است.

درست است استقلال را دوست دارم اما من هر چه دارم در این ۲ سال از فولاد است و واقعا از ته قلبم می‌خواهم فولاد قهرمان شود.

به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

فکر میکنم اما بیهوده است. ما با اینکه تیم دوم جدول هستیم و خیلی خوب کار میکنیم اما یک ملیپوش هم نداریم چون هیچکس به تیم ما نگاه نمیکند.