افزایش کشفیات پلیس در حوزه قاچاق دارو

به گزارشافکارنیوز،سردار فتح‌الله زمانیان در حاشیه همایش سراسری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در تشریح عملکرد ۹ ماهه مامورانش در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، گفت: میزان کشفیات کالا در ۹ ماهه اخیر ۱۴ درصد افزایش داشته است که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه نیز ۹ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر ۵۳۶ باند قاچاق توسط ماموران پلیس منحل شده است، گفت: ۶۷ هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق نیز در این رابطه تشکیل و ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بر اساس تدابیر هیات مدیره، تمرکز ماموران پلیس بر انجام کار اطلاعاتی در پرونده‌های کلان است، گفت: از میان پرونده‌های تشکیل شده ۱۳۲۶ پرونده دارای ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته زمانیان ۱۰۰ پرونده قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نیز در پلیس تشکیل شده است.

وی در مورد بزرگترین پرونده قاچاق کشور نیز گفت: چندی پیش باند بزرگ قاچاق دارو به ارزش ۳۰ میلیارد تومان منحل شد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بیش از هشت میلیون قلم لوازم آرایشی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است، گفت: در این راستا ۴۲ پرونده تشکیل شده است و ۱۷۲۶ نفر نیز دستگیر شدند.

زمانیان در مورد بیشترین کالاهای مکشوفه نیز به ایسنا گفت: کالاهای برقی، پوشاک و موبایل در صدر بیشترین کالاهای مکشوفه قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ میلیون و ۸۵ هزار قلم دارو در این کشف شده است، گفت: در این حوزه شاهد افزایش چشمگیر کشفیات بودهایم، به گونهای که ۶۵۱ نفر نیز دستگیر شدهاند.