اژه‌ای: رسیدگی به پرونده مداح معروف ادامه دارد

به گزارشافکارنیوز،سخنگوی قوه قضاییه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در جریان پرونده تیراندازی منتسب به یکی از مداحان تهرانی رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتاً درست نبود.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: من به شما تأکید می‌کنم که در شرایط این چنینی اجازه دهید تحقیقات انجام شده و پس از مشخص شدن ابعاد مختلف جریان نسبت به آن اطلاع‌رسانی شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز یک نسخه کامل پرونده را مورد مطالعه قرار داده است، گفت: این اتفاق در تاریخ ۵ دی ماه امسال رخ داده و بر اساس ساعاتی که در پرونده ذکر شده این حادثه پس از نیمه شب رخ داده است.

وی گفت: بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده سه خودرو در اتوبان شهید بابایی مسیر شرق به غرب در حرکت بوده‌اند که دو تای آنها ۲۰۶ و یکی از آنها مزدا بوده است.

وی گفت: شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود.

شاکی می‌گوید پس از این اقدام صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیرها به خودرو اصابت می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به واسطه شناختن همدیگر احوال‌پرسی می‌کنند و سپس خداحافظی کرده‌اند.

شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه تنی چند از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همین دلیل شاکی به پلیس مراجعه می‌کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکمیل شده و از شاکی و همچنین مداح معروف آقای کریمی تحقیقات انجام می‌شود در حالی که شاکی می‌گوید شکایتی ندارد و فقط خسارت ماشینش را می‌خواهد.

دادستان کل کشور گفت: این در حالی است که فردی که همراه آقای کریمی بوده مدعی شده که اسلحه برای وی بوده و اجازه شلیک هم داشته است و از این فرد هم تحقیقاتی به عمل آمده است.

اژه‌ای گفت: در حال حاضر هنوز قرار نهایی برای این پرونده صادر نشده است اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به زودی قرار صادر می‌شود.

در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده از جنبه عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد یا خیر گفت: به طور قطع پس از انجام تحقیقات اگر ضرورت داشته باشد از جنبه عمومی هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: باید بررسی شود که فردی که ادعا می‌کند اسلحه برای وی بوده و همچنین مجوز حمل سلاح داشته در هنگام استفاده از آن قوانین و ضوابط را رعایت کرده یا خیر؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته برخی از اظهارات شاکی و دو خودروی دیگری که همراه وی بودهاند متفاوت است و در برخی از اظهارنظرها گفتهاند که ما آقای کریمی را میشناختیم و فقط میخواستیم کمی سر به سر وی بگذاریم اما او فکر کرد قصد مزاحمت برایش داریم.