به گزارش افکارنیوز، در آستانه دربی با مهدی هاشمی‌نسب یکی از بازیکنان بزرگ استقلال و پرسپولیس تماس گرفتیم تا با مهدی در مورد دربی صحبت کنیم، اما غافل از اینکه مهدی به سیم آخر زده و صحبت‌های ما از دربی به جایی کشیده شد که اگر عزمی راسخ در این فوتبال وجود داشته باشد قطعا برای مبارزه با کثافت‌های این فوتبال خودش را بسیج می‌کند. حرف‌های تکان‌دهنده و جنجالی مهدی هاشمی‌نسب که هیچ ترسی برای گفتن آنها ندارد.

نظرت در مورد دربی چیست؟

دربی هم تمام می‌شود چه نظری بدهم. این بازی مساوی می‌شود و اگر غیر از مساوی چیز دیگری بشود عجیب است. هر وقت در جدول یکی بالا بوده و یک تیم پایین درصد مساوی بالا بوده است. الان که دیگر هر دو در کورس هستند قطعا بازی مساوی می‌شود.

خاطره از دربی؟

دربی‌هایی که گل زده‌ام همه‌اش برای من خاطره بوده است. من ۵ گل در دربی زده‌ام چه با پیراهن استقلال به پرسپولیس و چه با پیراهن پرسپولیس به استقلال که همه‌اش خاطرات زیبای زندگی من است.


در گذشته یادم هست که پیش دربی‌ها خیلی جذاب بود، مصاحبه‌های خود تو یا بهروز یا علی انصاریان دربی را خیلی جذاب می‌کرد چرا الان دیگر اینطوری نیست؟


من و بهروز که همیشه با هم دوست بودیم و هیچ وقت جواب همدیگر را نمی‌دادیم اما من اگر مصاحبه‌ای هم می‌کردم در زمین کار خودم را انجام می‌دادم و خدا آنقدر مرا دوست داشت که حرفم را در زمین به کرسی می‌نشاندم. آن زمان چه من و چه بهروز همگی با غیرت فوتبال بازی می‌کردیم و برای بردن می‌جنگیدیم الان متاسفانه برخی از فوتبالیست‌ها دیگر بعد از باخت به آنها برنمی‌خورد و از حرف و حدیث‌های بعد از باخت ترسی ندارند. آن موقع اگر حرفی هم برای من درمی‌آمد جوری فوتبال بازی می‌کردیم که جوابشان را می‌دادیم اما الان می‌بینیم که ۹۰ تا ۹۵درصد فوتبالیست‌ها قلیان می‌کشند و به آنها حمله می‌کنند و جوابی ندارند. حالا اگر هم جوابی ندارند که با زبان بدهند متاسفم که نمی‌توانند با فوتبال هم جواب آنها را بدهند و با یک فوتبال خوب بگویند اگر ما قلیان می‌کشیم در فوتبال من تاثیری ندارد و اینطور فوتبال بازی می‌کنیم اگرچه خیلی مسائل بدتر از قلیان در فوتبال ما وجود دارد.

چه مسائلی وجود دارد که بدتر است؟

مسائلی مثل رشوه و دزدی مطمئن باشید فوتبال ما پر از کثافت است. می‌آیند دو تا خبرنگار را می‌گیرند و یا به دو تا غیرفوتبالی گیر می‌دهند اگر توانستند دست و گردن رشوه بگیران را بشکنند آن وقت خود به خود شیشه قلیان هم خودش می‌شکند. اگر جرات دارند باید به دانه درشت‌ها گیر بدهند و یقه آنها را بگیرند.

به نظرت این همه که به پیام و محسن مسلمان گیر دادند کار اشتباهی نبود؟

قطعا همین‌طور است اما مطمئن باشید اگر چهار، پنج سال بعد بود و این دو بازیکن در تیم ملی حضور داشتند آن وقت یک‌طور ماست مالی می‌کردند که هیچ کس نفهمد، اما می‌آیند و با سرمایه‌های ملی اینطور بازی می‌کنند. من نمی‌گویم قلیان کشیدن یک ورزشکار در ملا عام درست است اما کارهایی به مراتب کثیف‌تر و بدتر انجام می‌شود که چون رابطه دارند ماست مالی‌اش می‌کنند. متاسفانه فوتبال ایران به سمت تبانی می‌رود. یادم هست یک بار آرش برهانی که یک نیمچه تاتو روی پایش بود آن را در بوق و کرنا گذاشتند اما می‌بینیم که یک بازیکن که دو ملیتی است و گویا ملیت اولش هم ایرانی است فقط در مردمک چشمش خالکوبی ندارد و می‌گویند به‌به چقدر تو خوبی. کسی که روی شاهرگش و تمام بدنش تاتو کرده چون بازیکن تاثیرگذاری است به او کاری ندارند اما می‌بینیم که در مقطعی به خاطر یک تاتو کوچک به آرش گیر می‌دهند و او را رسوای عالم و آدم می‌کنند.

به نظر تو فوتبال ما کم مشکل دارد که بحثروزش می‌شود قلیان؟

من هم همین را می‌گویم در برنامه نود می‌بینیم که از یک روستا فیلم می‌گیرند که قلیان‌ها را شکسته‌اند کاش گردن دانه درشت‌ها و رشوه بگیران را می‌شکستند. دیشب در برنامه ۹۰ دیدند که چه شد و به کجا رسید. اما عزم راسخی وجود ندارد که آنها را ریشه‌کن کند و تا زمانی که رابطه‌ها هست هیچ چیز جای خودش نیست.

در پرونده قهرمانی کسی که متهم به رشوه گرفتن است و جرمش اثبات می‌شود ۸ ماه محروم می‌شود و کسی که واسطه بوده ۱۰ سال به نظرت این عدالت است؟

مگر در فوتبال ما عدالت هم وجود دارد، دیگر همه فهمیدند که چه خبر است. یک بچه ۳ ساله هم می‌فهمد که چه کسی دزد است و چه کسی رشوه بگیر. ما مدیرهای سیاسی خیلی خوبی داریم که کارهای بزرگی انجام می‌دهد از آنها می‌خواهم که یکی بیاید و کثافت‌های فوتبال را ریشه‌کن کند. مردم ما دلخوشی‌شان به فوتبال است.

زمان صفایی فراهانی و دادکان قبول داری به مراتب فوتبالی پاک‌تر داشتیم؟

قطعا همین‌طور است حرف دل مرا زدی در زمان صفایی فراهانی و دادکان کجا این همه بدبختی و کثافت در فوتبال بود. این فوتبال یک آدم بزرگ می‌خواهد که با این مسائل بجنگد و برخورد کند.

قبول داری برخورد با بازیکنانی مثل پیام صادقیان و یا کسانی که متهم به قلیان اینطور چیزها بودند کمی اشتباه بود یا اگر دست بود باید با همه یکسان برخورد شود؟

قطعا همینطور است مگر در جام ملتهای لبنان هفت، هشت از بازیکنان تیم ملی کنار ساحل سیگار نکشیدند، چه اتفاقی افتاد چرا خبری نشد؟ امیدوارم یکی بیاید که جیبش پر باشد تا به فکر جیبش نباشد یا اگر هم جیبش پر نیست آدم بزرگ و با خدایی باشد تا بتواند به این فوتبال کمک کند.