به گزارشافکارنیوز، به رغم اعلام قبلی که گفته شده بود رئیس جمهور از ساعت ۸:۳۰ در شهر اهواز حضور خواهد یافت اما این سفر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و عدم حضور تیم رسانه ای دولت در اهواز که دلیلش همین شرایط نامساعد آب هوا بود با ساعاتی تاخیر انجام شد.

هواپیمای حامل رئیس جمهور در اولین سفر استانی دولت تدبیر و امید پیش از ظهر امروز در فرودگاه اهواز به زمین نشست و اولین سفر استانی دولت تدبیر و امید که نام آن قرار است بعد از این پایش و پویش باشد کلید خورد.

امام جمعه اهوازو استاندار خوزستان از جمله مقاماتی بودند که به رسم معمول این سفرها از رئیس جمهور استقبال کردند. اما نکته جالب این سفر حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار هواپیما بود. رضایی که خود زاده خوزستان است رئیس جمهور را بر روی فرش قرمز استقبال مشایعت کرد.

پس از حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در فرودگاه اهواز، استقبال خوبی از سوی مردم این شهر از اعضای دولت به عمل آمد. این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود سفر رئیس جمهور به خوزستان و به طور کلی سفرهای استانی دولت تدبیر و امید برخلاف دولت های نهم و دهم محمود احمدی نژاد استقبال مردمی نخواهد داشت.در حالی که حداقل از این نظر کاملا شبیه به سفرهای استانی احمدی نژاد بود.

مردم حاضر در مراسم استقبال از رئیس جمهور و اعضای دولت به دلیل اعلام شدن زمان که از روزهای گذشته صورت گرفته بود از ساعت ۸:۳۰ چشم انتظار ورود رئیس جمهور و اعضای هیات دولت بودند که به رغم تاخیر ورود رئیس جمهور به اهواز این استقبال همچنان پرشور بود.

بنرهایی در سطح شهر به ویژه در میدان های اصلی برای خوشامدگویی به رئیس جمهور و اعضای دولت نصب شده بود که برخی شعارهای حک شده بر روی آن بدین شرح بود: " خوشامدگویی به سردار تدبیر و امید "، " عید آمد و عید آمد آن بخت سعید آمد "، " بهار حضورت بر جوانه های امید مبارک " و …

اکثر بنرهای یاد شده از سوی ستاد استقبال از رئیس جمهور در سطح شهر نصب شده بود.

در بین استقبال کنندگان از رئیس جمهور که بنا به گفته تیم همراه وی از دانش آموزان و کارمندان در بین آنها خبری نبود افرادی با لباس های محلی لری، بختیاری و عربی حضور داشتند.

در سفر رئیس جمهور به اهواز، برخی وزرا و معاونان رئیس جمهور نظیر رضا فرجی دانا وزیر علوم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و … حضور داشتند.

در این سفر همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور را همراهی می کردند.

در زمان استقبال از فرودگاه تا مصلای اهواز، رئیس جمهور روحانی میان کیف های مخصوص ضدگلوله از سوی محافظین قرار گرفته بود که نشان از حساسیت بالای تیم حفاظتی وی در این سفر استانی است. گفتنی است این کیف های ضدگلوله قبلا در حاشیه سخنرانی های سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

توزیع تصاویر محسن رضایی در کنار حسن روحانی یکی دیگر از حواشی استقبال از رئیس جمهور بود. گفتنی است این تصاویر به صورت گسترده میان مردم خوزستان توزیع شده بود.


رئیس جمهور همچنین در پایان صحبت‌هایی را به زبان عربی خطاب به مردم خوزستان بیان کرد. که این بخش از سخنان رئیس جمهور با استقبال مردم اهواز به خصوص هموطنان عرب زبان روبرو شد.

رئیس جمهور قرار است تا دقایقی دیگر با فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان استان خوزستان در استانداری این استان دیدار و گفتگو کند.