به گزارشافکارنیوز،" پاتریک اوکانر " در گزارشی در پایگاه خبری ورلد سوسیالیست نوشت: به شیوه‌ اربابان استعمارگر حاضر در این نشست، وزیر خارجه آمریکا جان کری نیز در سخنانش چنین بیان داشت: " ما فقط یک گزینه پیش روی خودمان می‌بینیم، مذاکره برای ایجاد یک دولت انتقالی با رضایت متقابل!. "

واژه " رضایت متقابل " آقای جان کری، سیاست دیکته شده توسط امپریالیسم آمریکا و باب میل واشنگتن است. وی در ادامه می‌افزاید: " این بدان معنی ا‌ست که بشار اسد به قطع بخشی از آن دولت انتقالی نخواهد بود "، " هیچ راهی وجود ندارد، به هیچ وجه ممکن، مردی که در مقابل خواسته مشروع مردم خود پاسخ وحشیانه‌ای را از خود نشان داده است، چگونه دوباره بر مسند حکومت دیده شود؟! ".

به نوشته این پایگاه، این نوع هوچی‌گری سیاسی(رفتار ضد حقوق بشری دولت ها)، علامت تجاری " سیاست آمریکا " در هر منطقه از جهان است. به عبارتی دیگر: " هر دولتی که به عنوان مانعی برای دستیابی به منافع جغرافیای سیاسی طبقه حاکم آمریکا مشاهده گردد، هدف بی‌ثباتی و یا سقوط، از طریق روشهای پنهان و یا آشکار قرار خواهد گرفت. "

همزمان با سخنرانی جان کری، جناح راست و فاشیست‌های افراطی تحت الحمایه ایالات متحده و متحدان آن(در غرب اروپا) با چراغ سبز آمریکا، تظاهرات گسترده‌ای را با هدف سرنگون کردن دولت اوکراین که از شانس بدش از متحدان منطقه‌ای روسیه محسوب می‌شود، در جریان است.

براساس این گزارش، در سوریه، واشنگتن نزدیک به سه سال است با استفاده از خشونت‌های مسلح در پی اجرای سناریوی " تغییر نظام " برای هدف قرار دادن محور مقاومت و ایجاد بسترهای مناسب برای تعاملات آتی در خاورمیانه، سرمایه گذاری‌های عمده ای کرده است. آمریکا و متحدانش در اروپا، به همراه عربستان سعودی و قطر با اجیرکردن عناصر بنیادگرای اسلامی که جنایات مخوفی را علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی سوریه مرتکب شده‌اند، شورش مسلحانه را در لوای " خواسته مشروع مردم سوریه " به راه انداخته‌اند. این درگیری بیش از ۱۲۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره را برای اعاده حقوق مردم سوریه تاکنون در پی داشته است. احتمال گسترش این جنگ داخلی در منطقه نیز همچنان وجود دارد.

ورلد سوسیالیت می‌نویسد: همزمان با مبارزات پنهان آمریکا در سوریه، جنگ‌های غیر قانونی آمریکا علیه افغانستان و عراق را نیز شاهد هستیم، سیاست هایی که دو کشور جنگ زده را ویران کرده است و مرگ صدها هزار، شهروند عراقی و افغان را نیز به بار آورده است.

با این پرونده سیاه حقوق بشری واشنگتن، دولت اوباما با گستاخی تمام سیاست‌های پنهان خود را با شعارهای دموکراسی و حقوق بشر در سوریه توجیه می‌کند(مدافع حقوق مردم سوری).

در سپتامبر سال گذشته، دولت اوباما در آستانه راه اندازی یک حمله نظامی علیه سوریه قرار داشت، اما در نهایت پس از ناکامی در ایجاد ائتلاف بین المللی برای انجام این کار(همانند لیبی در سال ۲۰۱۱) و در برابر مخالفت‌های گسترده مردمی، از طرح حمله نظامی خود به دمشق عقب نشینی کرد. در تغییر تاکتیکی، واشنگتن با طرح روسیه برای نابودی ذخایر سلاح‌های شیمیایی سوریه به توافق رسید. مذاکرات ژنو ۲ و خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که آمریکا از استراتژی اصلی خود در منطقه و در قبال سوریه عقب نشینی نکرده است.

روش کار امپریالیسم آمریکا در دستیابی به منافع خود قتل و دروغ پردازی است. آخرین دروغ پردازی در اذهان جهانی، شکنجه و قتل ۱۱،۰۰۰ تن از بازداشت شدگان سوری توسط دولت بشار اسد می‌توان اشاره داشت. رسانه‌های آمریکایی بر روی این دروغ ساخته و پرداخته قطر که از بازیگران اصلی سناریوی سوریه در حمایت از شبه نظامیان اسلام گرا در سوریه است، به شدت مانور رسانه‌ای می‌دهند. همه شواهد این اتهام ساختگی توسط فردی به نام " سزار " ارائه شده است همان فردی که از سپتامبر ۲۰۱۱، با گروه‌های مخالف سوریه همکاری داشته است!

شهادت دروغین " سزار " در مورد وضعیت داخلی سوریه، اعتباری همانند داستان‌های دروغین آزمایشگاه های سیار سلاح های شیمیایی عراق از سوی کاخ سفید در آستانه حمله به عراق در ۱۱ سال پیش دارد.

بنا براین مقاله، ‌ زمانی که آمریکا اواخر تابستان سال گذشته آماده جنگ می‌شد، کری و دیگر مقامات ارشد، دولت بشار اسد را به حمله سلاح‌های شیمیایی در حومه شهر دمشق متهم کردند. این حمله شیمیایی مدت کوتاهی پس از ملاقات جان کری با شخصیت های مخالف سوریه، به وقوع پیوست!؟.

ادعای واشنگتن در حمله گاز سارین توسط نیروهای سوریه به طور کامل دروغ بوده است. به گزارش بازرسان سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل متحد در ماه گذشته، حمله با گاز سارین در حومه شهر دمشق توسط نیروهای شبه نظامی مخالف دولت انجام شده است.

جدیدترین اتهامات علیه سوریه مانند سناریوی دروغ گاز سارین بی پایه واساس است.

سیاست مداخله گرانه خارجی ایالات متحده، به بهانه ترویج دموکراسی و حقوق بشر، در حوادثاخیر اوکراین نیز دیده می‌شود. تظاهرات مخالفان با هدف تضعیف جایگاه دولت روسیه توسط ایالات متحده و آلمان، کلید خورده است.

در پایان این گزارش آمده است: امروزه، نئو فاشیستها به عنوان دولتمردان بالقوه از سوی مقامات ارشد ایالات متحده، در اوكراین شناخته میشوند. بحران اوکراین و سوریه تمایل دولت اوباما به ترویج نیروهای راست افراطی برای پیشبرد منافع اقتصادی و ژئواستراتژیک طبقه حاکم آمریکا را نشان میدهد.