لیونی محمود عباس را تهدید کرد

به گزارشافکارنیوز،«تزیپی لیونی» طی اظهاراتی به کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که موضع «محمود عباس» مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن «دولت یهودی» از دیدگاه «بنیامین نتانیاهو» مسئله مهمی است.

لیونی همچنین طی اظهاراتی در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس تاکید کرد که در عین حال به دستیابی به توافق چارچوب کلی با طرف فلسطینی طی ۳ ماهه باقی مانده از مذاکرات سازش امیدوار است با وجود اینکه احساس بدبینی در جامعه صهیونیستی در این باره وجود دارد.

وی تصریح کرد: وظیفه مقامات این است که واقعیت‌ها را ایجاد کنند نه اینکه از نظرسنجی‌ها متاثر شوند زیرا عامه مردم نیز با مشاهده امضای توافقنامه قانع خواهند شد.

اظهارات لیونی در حالی است که نتانیاهو طی اظهاراتی در کنفرانس خبری که روز جمعه در شهر داووس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: در گذشته نیز گفته‌ام و امروز نیز تکرار می‌کنم که ما قصد تخلیه هیچ شهرکی را نداریم.

وی تصریح کرد که مسئله امضای توافق با فلسطینیان حتی توافق چارچوب کلی مطرح نیست و آمریکایی‌ها درباره پیشنهاد خاص خودشان به منظور مدیریت مذاکرات سخن می‌گویند و سخن از توافق نیست بلکه شیوه پیشبرد مذاکرات است.

پیش از این شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد از موضع نتانیاهو مبنی بر اصرار بر به رسمیت شناختن دولت یهودی ، نسبت به از دست رفتن فرصت دستیابی به توافق با فلسطینان هشدار داده بود.