واکنش حداد به اظهارات جان کری

به گزارش افکارنیوز، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه ملت در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران درباره سفر هیئت‌های پارلمانی به کشورمان گفت: صرف حضور این هیئت‌ها امری منفی نیست.

وی با بیان اینکه مناسبات پارلمانی در تمام کشورها جزئی از سیاست خارجی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در کشور ما نیز از گذشته مرسوم بوده و می‌تواند ادامه پیدا کند، مهم محتوای مذاکرات و موضع‌گیری‌هاست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما در مجلس تصور می‌کنیم نمایندگانی که در مذاکره با هیئت‌های پارلمانی حضور می‌یابند از منافع کشور و همچنین مواضع اصولی انقلاب دفاع می‌‌کنند.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احتمال تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم فردی را از تشکیل یک فراکسیون منع کنیم، همیشه پس از روی کار آمدن یک دولت برخی از نمایندگان ترجیح می‌دهند از دولت طرفداری کنند و کسی نمی‌تواند آنها را از این اقدام منع کند.

وی اضافه کرد: این یک اتفاقی است که افتاده اما عموم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنای حمایت از دولت را دارند و در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد. حال اگر عده‌ای بخواهند فراکسیونی تشکیل دهند سایر نمایندگان نمی‌توانند آنها را از این اقدام منع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه پاسخگویی دولت به خصوص وزیر امور خارجه درباره توافقات ژنو را چه قدر ضروری می‌دانید و نظر شما درباره نامه نمایندگان در این خصوص چیست، اظهار داشت: حق و وظیفه نمایندگان است که از تمام امور کشور باخبر شوند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید به موکلانشان پاسخگو باشند، به همین دلیل انتظار نمایندگان از مسئولان دولت برای اینکه مجلس را در جریان مذاکرات(هسته‌ای) قرار دهند، طبیعی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تصریح کرد: ‌ می‌شود جلساتی هم در کمیسیون‌های تخصصی و هم صحن مجلس برگزار کرد اما فعلا بحثبودجه در پیش است به همین دلیل اینکه در زمان فعلی یا پس از بررسی بودجه این موضوع در دستور کار قرار گیرد، یک امر طبیعی محسوب می‌شود.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره اظهارات اخیر جان کری در مورد حمله نظامی به ایران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند توافقات ژنو را پیروزی سیاست خود قلمداد کنند، آنها می‌خواهند با گزارش ناقض و یکجانبه تأثیرات آمریکایی‌ از مذاکرات ژنو، رهبری این کشور در جهان و قیم مآب بودن خود را به رخ بکشد.

وی افزود: به عبارت دیگر آمریکایی‌ها می‌خواهند پوششی روی شکست‌های خود در منطقه بکشند زیرا استراتژی آنها موقت نبوده و همگان شاهد شکست آنها بوده‌ایم، به همین دلیل آمریکایی‌ها می‌خواهند این مذاکرات را پرکننده پیروزی خود قلمداد کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در زمینه نامه نمایندگان به علی لاریجانی برای پاسخگویی دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: اینکه از وزیر خارجه بخواهند به مجلس بیاید امر عجیبی نیست، همیشه این نوع ارتباطات بین مجلس و دولت بوده است.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در زمینه جزئیات جلسه مشترک دولت و مجلس که پیش از اعلام شده بود روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، گفت: جلسه سه‌شنبه قطعی نیست، اما این موضوع اعلام نشده است.

وی افزود: ظاهرا دولت گرفتاری دارد و احتمالا این جلسه به بعد موکول خواهد شد؛ یقین ندارم که علت این موضوع چیست اما امروز پس از سؤالاتمان دریافتیم که برگزاری این جلسه قطعی نیست.