نباید هیچ خدشه‌ای به اصول نظام در مذاکرات وارد شود

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی نظام دو قطبی را به چالش کشید و تقسیم بندی آن روز را تغییر داد و با تکیه برجهان بینی توحیدی و وحیانی، ایدئولوژی مبتنی بر اسلام را فراروی بشر قرار داد و گستره این انقلاب یقینا از تاثیرات انقلاب فرانسه و شوروی بیشتر است.

* شاهد نفوذ انقلاب اسلامی در جهان هستیم

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز پس از گذشت سی و پنج سال ما شاهد گستره نفوذ و امواج انقلاب اسلامی در جهان هستیم، ادامه داد: در عرصه داخلی مهمترین دستاورد امام راحل احیای نرم افزارتوحیدی، بعثت و بازگشت به تدبیر ذات باری تعالی برای ارائه قانون و رهبری مطلوب به بشر بوده است.

سعیدی گفت: دستاوردهای علمی و فناوری در ابعاد مختلف که محصول قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی است امروز دنیا را خیره کرده است و برای آنها این هجم پیشرفت دفاعی و هوا فضا برای ایران اسلامی قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه منطقه ای ایده مارکس را نقش بر آب کرد، افزود: مارکس معتقد بود که دین افیون توده هاست ولی انقلاب اسلامی این ایده را باطل کرد و امام راحل نشان داد که اسلام تا چه حد پتانسیل انقلابی دارد.

* بیداری اسلامی مدیون حرکت امام و تدام آن توسط رهبری است

سعیدی یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان ناسیونالیستی، پان تُرکیستی و پان ایرانیستی در منطقه حاکم بود ولی حضرت امام(ره) با احیای گفتمان اسلامی جهان اسلام را بیدار کرد و این بیداری اسلامی که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم محصول حرکت امام راحل و تداوم آن حرکت از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

* تقابل با آمریکا از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی تاثیر شگرفی داشته است، ادامه داد: تقابل با هیمنه و هژمونی امریکا و تقابل با نظام سلطه از جمله دستاوردهای این انقلاب شکوهمند است و امروز همه ملت ها می دانند که راسخ ترین ملت در دفاع از مظلومین عالم ملتی است که انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساند و هجم دشمنی هایی که امروز با این انقلاب می شود ناشی از هجم تاثیرگذاری آن است.

وی بااشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تام و تمام است، افزود: در مقایسه با انقلاب فرانسه و شوروی، انقلاب اسلامی موفق ترین انقلاب تاریخ است چون انقلاب فرانسه یکصد سال با بحران مواجه شد و سلطنت طلب ها بازگشتند و بعد ازآن امپراطوری ناپلئون شکل گرفت و امروز نیز مبتلا به مشکلات بسیاری است و انلاق شوروی نیز در نهایت به خاطر بطلان جهان بینی آن به سقوط کشانده شد و این سقوط برای نظام سلطه جهانی نیز پیش بینی می شود.

سعیدی تصریح کرد: انقلاب الجزایر یک میلیون شهید داد ولی اسلام حتی یک روز هم بر این کشور حکومت نکرد. انقلاب مصر که این روزها در سالگرد آن بسر می بریم مصادره شد و امروز کسانی بر این کشور حاکم شده اند که در دستگاه حاکم ایفا نقش می کرده‌اند از این رو به یقین انقلاب اسلامی سالمترین و موفق ترین انقلاب معاصر است که دستاورهای حیرت آور آن جهانیان را خیره کرده است.

* نباید هیچ خدشه‌ای به اصول نظام در مذاکرات وارد شود

وی در پاسخ به این موضوع که اخیراً برخی اظهارات در سطح منطقه توسط مقامات کشورهای دیگر شده مبنی بر اینکه مذاکرات ژنو، ماهیت ضداستکباری انقلاب ما را کمرنگ کرده است، گفت: ممکن است که دشمن چنین هدفی را دنبال کند و چنین تبلیغاتی را به راه بیندازد که روحیه استکبارستیزی منطقه را کاهش دهد اما قطعا نظر مقام معظم رهبری و مسئولان نظام این است که از اصول و مبانی انقلاب اسلامی، عقب‌نشینی نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که تبادلات بین‌المللی به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش برود، دیپلماسی قواعد خاص خود را می‌طلبد. در این موضوع نیز در عین حال که اصول باید حفظ شود، ما نیز باید هوشیار باشیم که کوچکترین خدشه‌ای به خطوط قرمز و اصول ما وارد نکنند.

سعیدی گفت: مسئولان در عرصه دیپلماسی باید دقت داشته باشند که مبادا تعامل در این عرصه به میزان حضور ما در اندیشه‌ها و افکار منطقه لطمه‌ای وارد کند.

* تعامل سپاه با دولت در حوزه‌های عمرانی / به دنبال درآمدزایی نیستیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگری که پرسید تعامل دولت جدید و سپاه درباره پروژه‌های عمرانی که سپاه در دست اقدام دارد چگونه است، گفت: در چارچوب اصول، قواعد و تدابیر، این روند را ادامه می‌دهیم و همانطور که فرمانده کل سپاه گفتند اگر دولت نیاز به کمک داشته باشد سپاه مضایقه نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اگرچه هجمه زیاد و تبلیغات دشمن روی فعالیت‌های اقتصادی سپاه متمرکز شده است اما اولا پروژه‌ها به پروژه‌های ملی محدود می‌شود که بخش خصوصی کمتر ریسک‌پذیری آن را قبول می‌کند و دوم اینکه هدف اصلی سپاه، درآمدزایی نیست و در بعضی مواقع نیز مدت‌ها طول می‌کشد که همان هزینه‌های خرج شده را دولت پرداخت کند.

سعیدی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که در راستای وظیفه اصلی سپاه یعنی دفاع از انقلاب حرکت کنیم. وقتی شرکت‌های توتال و شل از پروژه‌های اصلی کنار می‌کشند، در اینجا باید مؤسسه‌ای شانه‌اش را برای این بار مهیا کند که این حرکت سپاه، حرکتی راهبردی است.

* همکاری بسیج برای مقابله با قاچاق

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص کمک سپاه به دولت در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: حیطه ورود سپاه به مسائل مشخص است و در بعضی موارد که ضرورت ایجاب می‌کند، وارد می‌شود. نحوه ورود سپاه، ساز و کار معینی دارد و البته حجم ماموریت‌های سپاه هم بسیار زیاد است.

سعیدی با بیان اینکه سپاه برای ماموریتهایش نیازمند بحثو طرح است، افزود: این چرخه باید انجام بگیرد، اما آخرین اطلاعی که من دارم این است که بجز صحبت آقای روحانی درباره درخواست همکاری سپاه با دولت برای مبارزه با قاچاق مطلب دیگر و درخواست کتبی دیگری نبوده است، اما اخیرا در جهت همکاری بسیج در موضوع مبارزه با قاچاق کالا با وزیر کشور گفتگوهایی شده است.

* آمادگی دفاعی ایران بیشتر از هر زمان دیگر است


سعیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی گفت: آمادگی ما بیشتر از هر زمان دیگر است و جوانان ما همان انگیزه و شوری را دارند که در ابتدای انقلاب وجود داشت من به عنوان مسئول امور فرهنگی سپاه عرض می کنم آن رکنی که می تواند جبهه ما را در برابر جبهه دشمن پیروز کند، عنصر معنویت است.

* نگرانی دشمن از اقدامات فرهنگی سپاه

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت سپاه در حوزه‌های بین المللی نیز گفت: آنچه که هست، در قالب نیروی قدس است که در عرصه دفاع از مظلومین و مستضعفین جهان در جهت تقویت بنیه دینی، بصیرت افزایی و شناساندن توطئه دسیسه دشمنان و نظام سلطه فعالیت می کند. در همین زمینه هم دشمن احساس نگرانی و خطر کرد و بسیاری از ماهواره های ایران را که در عرصه اطلاع رسانی فعال هستند، محدود کردند و نگذاشتند صدای انقلاب به دنیا برسد.

* اراده ملت و دولت سوریه تعیین‌کننده است

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره کنفرانس ژنو ۲ که درباره بحران سوریه برگزار شد، گفت: با توجه به رفتاری غربیهاکه از قبل انجام دادند معلوم بود نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت، اما آن چیزی که سرنوشت سوریه را تعیین می کند یکی اراده مردم سوریه است و دیگری اراده دولت سوریه. بنابراین ملت و ارتش سوریه قطعا اروپا، آمریکا و هم‌پیمانان آنان را وادار خواهند کرد تا حقیقت مردم سوریه را بپذیرند. لذا اگر مقاومت انجام گیرد به طور طبیعی جبهه مقابل ناچار به عقب‌نشینی و امتیاز دادن است.

در حاشیه این نشست خبری، از کتاب جبهه سوم با موضوع بررسی نقش سپاه و بسیج در حماسه ششم بهمن ماه سال ۶۰ (مقابله با منافقین در شهر آمل) با حضور حجتالاسلام والمسلمین سعیدی، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه و سردار ناصر شعبانی فرمانده قت سپاه آمل رونمایی شد.