به گزارش افکارنیوز، محمدقسیم عثمانی اظهار کرد: دولت هنوز اعلام نکرده که درآمد پیشنهادی ۶۳ هزار میلیاردی از هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را از چه طریقی می‌خواهد به دست بیاورد و با افزایش قیمت ۵۱ میلیاردی حامل‌های انرژی، بنزین و گازوئیل هر کدام چقدر افزایش قیمت خواهند داشت.

وی افزود: جزئیات این تغییرات در پیشنهاد دولت نیست و هیچگاه هم نبوده اما ما باید توضیحات دولت را بشنویم که با چه تغییر قیمتی در حامل‌های انرژی به درآمد پیش‌بینی شده می‌رسیم زیرا این موضوع هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم بوکان در مجلس یادآور شد: پیش از این ۲۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد کسب می‌شد. این رقم در سال آینده بنا به پیشنهاد دولت قرار است به پنجاه هزار میلیارد تومان برسد و این یعنی حداقل دو پنجم یا ۴۰ درصد به میزان قیمت حامل‌های انرژی اضافه می‌شود. بر این اساس می‌شود حدس زد که به طور میانگین در سال آینده ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۳ تاکید کرد: ممکن است افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مورد بنزین که آلاینده است به یک نحو باشد و در مورد گازوئیل که حمل و نقل کالا به آن بستگی دارد و بخش صنعت و کشاورزی به قیمت آن گره خورده و تاثیر تورمی بیشتری دارد به نحو دیگری این افزایش قیمت اعمال شود بنابراین باید ببینیم دولت برای جزئیات افزایش قیمت حامل‌های انرژی چه تدبیری دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت در مورد نحوه اجرای هدفمندی در سال آینده بدون تغییر نخواهد بود اما تغییرات اساسی هم در آن ایجاد نمیشود.