به گزارش افکارنیوز، شورای رقابت که حالا دیگر «جمشید پژویان» را در راس خود نمی‌بیند، هنوز هم از سوی دولت به عنوان مرجع قیمت‌گذاری خودرو شناخته می‌شود، هر چند مانند گذشته سر و صدایی از آن بلند نمی‌شود و به نوعی از هیاهو افتاده است.

البته رئیس جدید شورای رقابت به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد طی هفته جاری جلسه‌ای را با خودروسازان برگزار و موضوع قیمت‌گذاری خودرو را دوباره به جریان بیندازد. رضا شیوا که پیشتر اعلام کرده بود فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو(فرمولی که توسط جمشید پژویان رئیس پیشین شورای رقابت تهیه شد)، منطقی نیست، حالا می‌خواهد با تغییر روش قیمت‌گذاری، تکلیف قیمت‌گذاری را یکسره کند.

وی در حالی بر غیر منطقی بودن فرمول قیمت‌گذاری خودرو تاکید کرده که پنج‌شنبه پیش در گفت‌و‌گویی تلویزیونی، همان دلایل پژویان را مبنی‌بر دلایل گرانی خودرو، تکرار کرده است. پژویان در اظهارنظری اعلام کرده بود که خودروسازان هزینه سرمایه‌گذاری‌های متفرقه خود را در قیمت خودرو سرشکن می‌کنند و این یکی از دلایل اصلی گرانی خودروهای داخلی است و حالا رئیس جدید هم همین را می‌گوید. به گفته شیوا، خودروسازان نباید هزینه سرمایه‌گذاری‌های خود را در قیمت خودرو لحاظ کنند؛ زیرا وظیفه مردم نیست که هزینه آنها را بپردازند.

گفتههای رئیس شورای رقابت در حالی است که خودروسازان میگویند دلیل افزایش قیمت محصولات شان مسائلی مانند رشد نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه و البته تحریمها (تحریمهای سابق) است و تا این مسائل حل نشود، نمیتوان جلوی گرانی خودرو را گرفت. حالا باید منتظر ماند و دید در جلسات آتی شورای رقابت با خودروسازان، چه خواهد گذشت و آیا دور باطل قیمتگذاری خودرو تکرار میشود یا سرانجام این پرونده پرحاشیه بسته خواهد شد.