دنباله‌ای بر داستان «مده‌آ» روی صحنه می‌رود

به گزارش افکارنیوز، میلاد نیک‌آبادی درباره مراحل آماده‌سازی این اثر نمایشی گفت: در حال حاضر در مراحل نهایی تمرین نمایش قرار داریم. دکور کار چند روزی است که آماده شد و به طور مداوم و چندین ساعت در روز مشغول تمرین در دکور نمایش در سوله‌ای در شهرری و در شرایطی سخت هستیم اما متاسفانه با وجودیکه چندین ماه است تمرین های کار را آغاز کرده‌ایم به خاطر شرایط جشنواره بازهم با کمبود وقت مواجه شده‌ایم.

وی درباره نگارش متن نمایشنامه توضیح داد: از آنجا که شیوه کاری من به شکلی است که نمایش در طول تمرین‌های کارگاهی با بازیگران شکل می گیرد، کمتر می‌توانم از آثار نویسنده‌هایی که متن‌های آماده دارند بهره ببرم بنابراین به سراغ دوستانی می روم که بتوانم در آنها دغدغه هایم را پیدا کنم. متن «مده آ» قرار بود ابتدا توسط حمیدرضا نعیمی نوشته شود اما به دلیل اینکه وی درگیر تولید نمایش «سقراط» شده بود نمایشنامه توسط سیما بنیادی به نگارش درآمد و به شیوه کارگاهی طی چندین ماه توسط بازیگران تکمیل شد.

کارگردان «رابینسون کوروزوئه» درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: همیشه تلاش کرده ام در نمایش‌هایی که به صحنه می برم از ظرفیت‌های بازیگر به شکل درستی بهره ببرم و بازیگران خمود و غیر کاربردی روی صحنه نداشته باشم. در واقع سیالیت در اجرا را بسیار می پسندم و دوست دارم تماشاگر با اجرا همراه باشد.

این کارگردان متذکر شد: همه تلاشم این است که مکثها در اثری که روی صحنه می برم به شکل افتادن یا عوض شدن وضعیتی به وضعیت دیگر نباشد بلکه علاقمندم فاصله ها از چیزی به چیز دیگر تبدیل شوند. در این نمایش هم اصل و اساس کار بر اساس انرژی بازیگر است و کلیت فضاسازی اثر بر همین اساس شکل می گیرد. به همین علت هم از بازیگرانی بهره بردم که از این قابلیت ها بهره برده باشند.

وی درباره مضمون نمایشنامه توضیح داد: نمایشنامه بر اساس نمایشنامه «مده آ» نوشته اوریپید نوشته شده است اما در واقع نمایش ما از جایی که داستان نمایشنامه اوریپید به پایان می رسد و بعد از اینکه مده آ فرزندانش را به قتل می رساند و فرار می کند آغاز می شود اما بسیاری از کاراکترهای نمایشنامه اصلی در این اثر هم ریشه دارند در این نمایش ما از دید خودمان ادامه ای برای داستان مده آ متصور شده ایم. پانته‌آ پناهی ها و مهدی صباغی نقش های اصلی نمایش یعنی مده آ و جیسون را بر عهده دارند.

جواد پولادی، مریم گرجی، سایه کبیری، زهرا مولایی، هانیه راد، نیکتا اکبری، ندا عقیقی، درنا رهنمایی، گالیا اکبری بازیگران نمایش هستند. نورالدین حیدری ماهر نیز مدیر تولید کار است. طراحی صحنه نمایش را هم خود نیک آبادی بر عهده دارد. پانه آ پناهی ها در دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «ویتسک» به کارگردانی رضا ثروتی به عنوان بازیگر برگزیده شناخته شد.

نمایش مدهآ ۸ و ۹ بهمن ماه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۶۵ دقیقه در تالار چهارسو به صحنه می رود.