طرفداران رفع حصر، آنان را به عذرخواهی قانع کنند

به گزارش افکارنیوز، " حمیدرضا ترقی " با اشاره به نامه برخی اعضا و موسسین حزب اعتماد ملی خطاب به ریاست جمهوری(حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی) مبنی بر رفع حصر سران فتنه، اظهار داشت: درخواست رفع حصر بدون اظهار پشیمانی و اعتراف حصرشدگان به اشتباهات خود، اقدامی ناقص تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه حصرشدگان به نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده‌اند، افزود: اگر تا این زمان به ظلمی که در حق نظام و مردم اعتراف و اشتباه خود را ابراز، همچنین از پیشگاه ملت عذرخواهی می‌کردند، حصر این آقایان ادامه نمی‌یافت، بنابراین تا هنگامی که به اشتباهات خود اعتراف نکنند، نباید انتظار رفع حصر داشته باشند، ولو اینکه از سوی طرفدارانشان چنین درخواستی مطرح شود.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که طرفداران بایستی به جای این نوع نامه‌نگاری‌ها، از فرصت مرخصی آنان استفاده کرده و آنان را به عذرخواهی از پیشگاه ملت و نظام جمهوری اسلامی قانع کنند.

گفتنی است، جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، ضمن تاکید بر نیاز کشور به آرامش، خواستار پیگیری وضعیت رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد شدند.

در بخشی از این نامه که به امضای جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رسیده، آمده است: «فضای امروز جامعه بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد و هرگونه تلاش برای حاکم نمودن قانون و به گوشه راندن افراطیان، به نظام اسلامی و دولت خدمتگزار توفیقات بیشتری را برای خدمت به مردم می‌دهد.»

در بخشی از این نامه آمده خطاب به رئیس‌جمهوری آمده است: نیک می‌دانید که درخواست پایان حصر و آزادی ایشان به عنوان یکی از مطالبات ملی شهروندان تلقی می‌شود که در هر فرصتی که حضرتعالی امکان ارتباط مستقیم با جامعه را پیدا می‌کنید، یک‌صدا آن را فریاد می‌زنند. حتی خوب یه یاد دارید که مهمترین شعار فعالین ستادهای انتخاباتی حضرتعالی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، همین بود. حال بی‌توجهی به این مسأله در سخن و رفتار برخی از مسئولان دولت می‌تواند مهمترین ویژگی دولت امید را با پرسشی معنادار مواجه کند.

قطعاً رفع حصر و آزادی این عزیزان نه تنها موجب تلقی شکست نظام نخواهد بود بلکه موجبات همدلی، صفا و صمیمیت تمامی دلسوزان ملک و ملت را فراهم خواهد ساخت و نشان از خردگرایی و تدبیر نظام سیاسی بوده و موجبات رفع نگرانی و کینهها را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر موجب یأس و ناامیدی دشمنان کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.