به گزارش افکارنیوز، عباس شعری مقدم با بیان اینکه با واگذاری شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی برای ادامه همکاری با آن باید براساس قانون وارد مناقصه شویم و تضمینی برای برنده شدن این شرکت در مناقصه وجود ندارد گفت: خریداران احتمالی این شرکت باید بدانند که تضمینی برای ادامه همکاری با این شرکت وجود ندارد و آنها باید با سایر شرکت‌های ارائه کننده خدمات رقابت کنند.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری تنها برند شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی واگذار می شود اظهار کرد: خریداران این شرکت باید به این موضوع توجه کنند که تنها دارایی شرکت پایانه‌ها و مخازن تجربه است و اسکله‌ها، مخازن و تمام تجهیزات بارگیری در عسلویه و ماهشهر در مالکیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی باقی می ماند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به بدهی انباشته شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی اشاره کرد و گفت: خریدار این شرکت باید بعد از تحویل شرکت تمام بدهی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نیز پرداخت و تسویه کنند.

شعری مقدم درباره مشکلات ناشی از واگذاری شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی توضیح داد: جلوگیری از تبادل اطلاعات محرمانه و کاهش نظارت، جلوگیری از وضع مقررات سلیقه‌ای و سودمحورانه، ایمنی و حفاظت بیشتر از اسکله‌ها و مخازن بنادر، جلوگیری از مخدوش شدن شان ملی کشور، لزوم حفظ کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده بندری، لزوم کنترل کمی و کیفی محصولات در جریان صادرات و واردات بدون اعمال نظر، ایجاد امکان حمایت از سیاست‌های خاص حاکمیتی در شرایط ویژه و دلایل دیگر از مشکلاتی است که با واگذاری این شرکت بوجود خواهد آمد.

او تصریح کرد: به هر حال در صورت واگذاری شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی(سازمان خصوصی سازی) به نمایندگی از دولت تمهیدات لازم برای رفع این مشکلات را درنظر بگیرد. ضمن اینکه هیچ تضمینی هم برای ادامه همکاری شرکت‌های پتروشیمی با این شرکت وجود نخواهد داشت و این شرکت باید در رقابت با سایر خدمات دهندگان قرار گیرد.

شرکت پایانه‌ها و مخازن از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است. انجام فعالیت‌های مربوط به مدیریت و اداره مخازن در پایانه‌ها و اسکله‌های صادراتی و وارداتی از رئوس فعالیت‌های این شرکت است.

دارایی فعلی شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی ۶۸ میلیارد ریال است که شامل ساختمان ( منازل مسکونی کارکنان)، وسایط نقلیه، اثاثیه و منصوبات اداری است.