یک زن، سرکرده سارقان سریالی خانه های ویلایی

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ چمنی، معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در این باره اظهار داشت: هر چند که سامانه هوشمند بانک اطلاعات آثار انگشتان به طور رسمی به بهره برداری نرسیده و مرکز تشخیص هویت و سایر ادارات ذی ربط این پلیس، در حال فراهم کردن مقدمات پیاده سازی و بسترسازی مطلوب برای فراگیری سامانه در سراسر کشور می باشند، اما در همین شرایط کارشناسان مرکز تشخیص هویت، به صورت آزمایشی از سامانه مذکور بهره برداری کرده و نتایج نسبتا مطلوبی در زمینه کشف علمی جرم، شناسایی مرتکبین جرایم سرقت و هویت اجساد ناشناس حاصل شده است.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در این زمینه در پی وقوع سرقت های متعدد منزل به روش تایلور زنی در مناطق مرفه نشین شهر قم و با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور کار عوامل انتظامی و کارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه اکیپ بررسی صحنه جرم اداره تشخیص هویت نیز با حضور در کلیه صحنه های سرقت سعی می کرد سرنخی از سارقان به دست آورند، اظهار داشت: سارقان بر اساس شواهد و قرائن به دست آمده نیز سعی داشتند هیچ گونه آثار و مدارکی از خود به جا نگذارند تا اینکه آبان ماه امسال گروه بررسی صحنه جرم در صحنه سرقت منزلی حاضر شده و با تلاش زیاد چند قطعه ژلاتین حاوی اثر انگشت باقی مانده در صحنه جرم جمع آوری و تحویل آزمایشگاه تطبیق آثار انگشتان شد.

وی خاطرنشان کرد: آثار انگشت به دست آمده از سوی کارشناسان تطبیق آثار انگشتان از سامانه مذکور استعلام شد که در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، اثر انگشت به دست آمده در صحنه سرقت با اثر انگشت شخصی که چند بار و با هویت های مختلف به زندان رفته و دارای سوابق متعددی بوده، مطابقت داشته و هویت سارق مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ چمنی اظهار داشت: مشخصات نامبرده به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قم اعلام شد و کارآگاهان آن اداره نیز اقدامات گسترده ای برای دستگیری متهم زن و همدستان وی آغاز کرده و بعد از چندین ماه تلاش و کوشش موفق به دستگیری این زن و همدستان وی شدند.

وی با بیان اینکه سارقان در ابتدا منکر هر گونه سرقت در شهر قم بوده اند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با توجه به نتیجه علمی به دست آمده متهمین فقط به سرقت منزل آخر اعتراف کردند. با تحقیقات بیشتر ۶۹ فقره سرقت منزل که از سوی اعضای این باند صورت گرفته بود کشف شد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در پایان خاطرنشان کرد:ثر انگشت این زن در یکی از صحنه های سرقت های سریالی شهر یزد نیز از طریق سامانه هوشمند ردگیری و مورد شناسایی قرار گرفته است.