احتمال افزایش قیمت ۸۶ درصدی حامل‌های انرژی
گروه اقتصادی-

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره قانون هدفمندی یارانه‌ها درلایحه بودجه ۹۳ و تعیین قیمت حامل‌های انرژی گفت: مجلس و دولت موظف هستند با یکدیگر مشکلات مردم را حل کنند و و آنچه که وظیف مجلس است این است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی را کنترل کند که هم قانون رعایت شود و هم به نحوی عمل شود که به مردم فشار نیاید.

به گزارشافکارنیوز؛غلامعلی جعفرزاده، اظهارداشت: در بحثافزایش قیمت حامل‌های انرژی مجلس بروی بحثبنزین حساس است زیرا بنزین کالای اثرگذار بر قیمت‌های دیگر است.

جعفرزاده با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: هر کسی که می‌گوید حامل‌های انرژی افزابش قیمت ندارد اصلا نمی‌داند داستان چیست، در بحثافزایش قیمت باید به نحوی عمل کنیم که به جامعه شوک وحشتناکی وارد نشود.

وی گفت: حساب کتاب در بحثافزایش قیمت حامل‌های انرژی که دولت به مجلس ارائه کرده است عدد بزرگی را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای هدفمندی ۶۳ هزار میلیارد تومان تقاضا کرده است که تحقق ۱۰ هزار میلیارد تومان از این عدد را درلایحه عمومی دیده است که نحوه تحقق ۵۳ هزار میلیارد تومان می‌ماند و با توجه به اینکه درآمدش از هدفمندی نیز ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است و اگر ۵۳ هزار میلیارد تومان را تقسیم بر ۲۸ هزار میلیارد تومان کنیم دولت باید حامل‌های انرژی را طبق این حساب و کتاب تا ۸۶ درصد افزایش دهد.

وی در مورد نظر موافق مجلس برای این افزایش قیمت گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی اجتناب ناپذیر است ولی ما به دنبال روش مذاکره‌ای با دولت برای حل و فصل این مسائل هستیم.

جعفرزاده بیان کرد: قطعاً بنزین کمترین افزایش قیمت را نسبت به سایر حاملهای انرژی در لایه بودجه ۹۳ خواهدداشت.