در دیدار تخت روانچی و وزیر اسبق امور خارجه فرانسه چه گذشت؟

به گزارش افکارنیوز، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه امروز(یکشنبه) با هروه دوشارت وزیر امور خارجه اسبق فرانسه ملاقات ودر خصوص روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

دوشارت دراین دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت ژئوپولتیک، تاریخ، تمدن و فرهنگ طولانی موقعیت وِیژه‌ای را داشته و از معدود کشورهایی است که چنین سابقه طولانی را پشت سر خود دارد.

وی با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ژنو ابراز داشت که ایران و فرانسه باید از این فضای جدید برای توسعه روابط دوجانبه بهره برداری کنند.

دوشارت با اشاره به اهمیت حل و فصل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی، نفش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حل این موضوع را بسیار هم ارزیابی کرد.

تخت روانچی در این ملاقات از سفر دوشارت به جمهوری اسلامی ایران به عنوان فردی که عرصه سیاسی فرانسه دارای جایگاه است، ابراز خرسندی کرد.

وی در تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای، بر پایبندی دو طرف بر اجرای مفاد توافق ژنو، ماهیت صلح آمیز و شفاف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تحت معاهده ان پی تی و حق هسته‌ای کشورمان از جمله غنی سازی در ایران تاکید کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه اظهار داشت: ایران صداقت خود را در گفت‌وگوها و اجرای توافق ژنو نشان داده و چیزی برای پنهان کردن ندارد.

وی همچنین بر راه کار سیاسی سوریه و اهمیت عدم حمایت از گروه‌های افراطی و تروریست تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص تحولات منطقه ای ، بین المللی و تحولات اتحادیه اروپایی گفتوگو و تبادل نظر کردند.