میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد

به گزارش افکارنیوز، سیدسعید زمانیان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با اشاره به بررسی تبصره ۲۱ لایحه بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق شب گذشته کلیات تبصره الحاقی به لایحه بودجه درباره نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را به تصویب رساندند و پس از آن بند " الف " این تبصره که در مورد میزان درآمد دولت از محل اجرای قانون مذکور بود، عینا تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس بند الف تبصره ۲۱ لایحه بودجه، دولت می‌تواند در سال آینده از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ ششصد و سی و دو هزار میلیارد ریال درآمد کسب کند که از این میزان، مبلغ پانصد و نوزده هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات و تا مبلغ یکصد و سیزده هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات تامین می‌شود.

همچنین حسینعلی حاجی دیگر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز در اینباره گفت: این بند با ۵۶ درصد آرای حاضرین یعنی " نصف به علاوه یک " به تصویب رسید در حالی که برخی از اعضا معتقد بودند این بند باید با رای سه‌ چهارم آرا تصویب شود اما رئیس کمیسیون با ۵۶ درصد آرا تصویب این بند را اعلام کرد و متاسفانه به اخطارها و تذکرات اعضا هم توجهی نشد.

کمیسیون تلفیق پیشنهادات دولت برای نحوه اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها که قرار است در قالب یک تبصره به لایحه بودجه سال آینده الحاق شود، را نیز شب گذشته مورد بررسی قرار داده و در نهایت، کلیات این تبصره الحاقی را با حدود ۵۸ درصد آرای اعضای کمیسیون به تصویب رساند.

پیش از این جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق گفته بود، در صورت تصویب درآمد ۶۳ هزار میلیارد تومانی برای هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳، متوسط قیمت حاملهای انرژی باید ۸۵ درصد افزایش یابد.