راه اندازی سامانه ثبت موارد نقض حقوق بشر

به گزارش افکارنیوز، مراسم رونمایی از گزارش بسیج از وضعیت نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده آمریکا در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

احمد اسفندیاری معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی به پیشینه کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر و ایجاد جنگ‌های مختلف در دنیا اشاره و با بیان اینکه در همه کشتارهای جهان می‌توان ردپای غربی‌ها را مشاهده کرد، گفت: پیش از جنگ جهانی دوم حضور انگلیسی ها در این جنابات و بعد از جنگ نیز حضور آمریکایی ها کاملا مشهود است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: تنها در همین جنگ دوم جهانی بود که ۶۵ میلیون نفر کشته شدند.

وی همچنین با اشاره به گزارش های سازمان عفو بین‌الملل در طول سالهای گذشته اظهار داشت: طبق آمار این سازمان که به دست خود آمریکایی ها نیز ساخته شده است، آمریکا تاکنون به ۵۲ کشور جهان حمله نظامی کرده است.

معاون بین‌الملل بسیج تصریح کرد: از زمان تشکیل دولت آمریکا تاکنون ۵۰ میلیون نفر از سرخپوستان ساکن در این کشور از بین رفته‌اند.

اسفندیاری با یادآوری تاریخ برده داری در آمریکا، به موضوع گزارش بسیج از نقض حقوق بشر در این کشور در سال ۲۰۱۳ پرداخت و افزود: رسانه های دنیا معمولا بر روی اقدامات دولت های غربی به ویژه آمریکایی ها سرپوش می گذارند و حالا که آمریکا شبکه های تلویزیونی ایرانی را قطع کرده، ما از رسانه ها می خواهیم تا این موارد نقض حقوق بشر آمریکایی را برای افکار عمومی جهان منتشر کنند.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به ۳ هزار نفر در آمریکا در انتظار اعدام هستند، تاکید کرد: وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرده که در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میزان تیراندازی‌ها در آمریکا ۳ برابر سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ شده است که نشان می‌دهد مردم آمریکا امنیت جانی ندارند.

معاون بین‌الملل بسیج با بیان اینکه امروز ۹۹درصد مردم آمریکا جزو مستضعفین جهان هستند، گفت: این مردم حتی از شنیدن اخبار روز دنیا محرومند و ما یکی از رسالت‌های خود را روشنگری و آگاه کردن مستضعفین جهان نسبت به حقوق خود می‌دانیم.

اسفندیاری اضافه کرد: معلوم نیست که چه بلایی بر سر بازداشت شدگان جنبش وال استریت آمده است و همه این موارد از جمله نقض حقوق بشر در داخل خاک آمریکاست.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه ثبت موارد نقض حقوق بشر را رونمایی خواهیم کرد، افزود: در پی این موضوع، از ابتدای سال آینده هر ۳ ماه یک بار گزارشی را در مورد نقض حقوق بشر توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها منتشر کنیم.

معاون بین‌الملل بسیج از مسئولان به ویژه وزارت خارجه خواست تا این گزارشها را از طریق محافل بین‌المللی پیگیری کنند.

اسفندیاری گفت: هیچ گروه مستقلی در آمریکا اجازه ندارد موارد نقض حقوق بشر این کشور را بررسی کند و اگر اجازه دهند که گروههای مستقل در موارد نقض حقوق بشر در این کشور نظارت داشته باشد، قطعا این موارد ۱۰ برابر گزارشی میشود که قصد داریم رونمایی کنیم.