فروش گوشت گراز به جای بزکوهی

به گزارشافکارنیوز،جمشید عبدی‌پور با اشاره به اجرای حکم یکی از شکارچیان سابقه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این فرد که سوابق متعددی در شکار غیرمجاز داشت و نیز به دلیل تهدید محیطبانان به سه سال حبس تعزیری و ۵ سال تبعید به یکی از شهرستان‌های استان فارس محکوم شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در آخرین مورد لاشه یک راس کل وحشی، یک قلاده گرازش وحشی و یک قلاده تشی نزد فرد مذکور کشف و ضبط شد.

عبدی‌پور یادآور شد: طی عملیات نامحسوس از سوی یگان حفاظت محیط زیست و نیز اعترافات این فرد مشخص شد که این شکارچی اقدام به توزیع گوشت گزار بین برخی افراد با نام گوشت بزکوهی می‌کرد.

گوشت‌هایی با نام بزکوهی و با طعم گراز وحشی


وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع گوشتی را که این فرد با نام گوشت بزکوهی بین مشتریانش توزیع می‌‌شد برای آزمایش به شیراز فرستادیم که مشخص شد که گوشت گراز وحشی است.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از وجود برخی خرافات و تفکرات غلط بین افراد در سطح جامعه مبنی بر درمانگر بودن گوشت حیوانات وحشی به عنوان عامل بروز چنین مواردی نام برد و افزود: متاسفانه وجود چنین طرز تفکر غلط در سطح جامعه تنها به ضرر حیات وحش و افراد ناآگاه است.

وی تصریح کرد: جای تاسف است که به رغم وجود صحه گذاشتن دانشمندان و مراکز علمی بر وجود انگل‌ها و امراض گوناگون در گوشت حیوانان وحشی برخی هنوز گرفتار خرافاتی مبنی بر خواص درمانی گوشت وحوش اصرار دارند.

عبدی‌پور اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش و جدیت محیطبانان و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین اقشار مختلف جامعه عرصه بر شکارچیان غیرمجاز تنگ‌تر می‌شود.

سودجویانی که از سادگی برخی مردم سوء استفاده می‌کنند


وی از مردم خواست تا فریب سودجویان را نخورند و اگر مشاهده کردند که کسی در جایی اقدام به فروش گوشت وحوش می‌کند در اسرع وقت موضوع را با ادارات محیط زیست محل خود در میان بگذارند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا مادامی که چنین طرز تفکر اشتباهی در مورد درمانگر بودن گوشت و اعضای بدن حیات وحشی وجود داشته باشد برخی سودجویان نیز برای رسیدن به نیات شوم خود دست به هر کاری می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست و یگان حفاظت از تمام توان خود برای صیانت از حیات وحش در هر نقطهای از استان تلاش خواهند کرد، افزود: شکارچیان و منفعتطلبان بدانند که هیچ حاشیه امنی برای آنها وجود ندارد و عاقبت کار دستگیری و زندان خواهد بود.