توسعه مناسبت تجاری و اقتصادی میان ایران و ترکیه

به گزارشافکارنیوز،رسانه های ترکیه با اعلام اینکه ˈرجب طیب اردوغانˈ فردا سه شنبه در تهران خواهد بود از آن به عنوان اولین دیدار وی از ایران بعد از روی کار آمدن دکتر ˈحسن روحانی ˈ رییس جمهوری ایران یاد کردند.

پایگاه خبری ˈفینانسˈ نوشت، سفر اردوغان می تواند موجب توسعه همکاری ها به ویژه مناسبت تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و ترکیه شود.

این پایگاه خبری تاکید کرد که کاهش تحریم ها علیه ایران فرصت مناسبی را ایجاد خواهد کرد تا ترکیه روابط تجاری خود با ایران را توسعه دهد.

پایگاه خبری زمان نیز نوشت: امضا توافقنامه همکاری استراتژیک بین ایران و ترکیه در جریان دیدار نخست وزیر ترکیه از تهران مهمترین گام در توسعه همکاریها خواهد بود.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه در گذشته اختلاف نظر دو کشور بر سر مسائل سوریه موجب تنش هایی در روابط دو کشور ایران و ترکیه شده بود، افزود: روی کار آمدن دکتر حسن روحانی در ایران فرصتی برای دو کشور برای بهبود روابط است.

رسانه های ترکیه هم چنین اضافه کردند که در راستای توسعه روابط ایران و ترکیه، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قرار است ماه آینده دیداری از ترکیه داشته باشد.