خون آمریکایی ها فقط قرمز است؟!

به گزارش افکارنیوز، محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: کارشکنی دولتمردان آمریکایی‌ در واقع عهدشکنی آنهاست، البته دولتمردان جمهوری اسلامی و ملت ما آمریکا را همواره به عهدشکنی می‌شناختند و انتظار بیشتری از آنان ندارد و اقدامات اخیر دولت به جهانیان ثابت کرد از آنجا که جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست از شفاف کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود نیز واهمه‌ای ندارد.

وی افزود: غربی‌ها برای تحمیل تحریم‌های ظالمانه خود علیه منافع جمهوری اسلامی از بهانه تخلفات هسته‌ای استفاده می‌کنند و اقدامات عهدشکنانه آمریکا در این حوزه نیز نشان می‌دهد این بهانه‌ها واهی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا تصور می‌کند که به علت فشارهای اقتصادی جمهوری اسلامی راضی به مذاکرات اخیر شده است، سخت در اشتباه است چرا که جمهوری اسلامی با قدم‌های محکم و مصمم تکنولوژی هسته‌ای را در چارچوب NPT پیش خواهد برد.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اهداف تحریم‌های غرب علیه ایران، گفت: هدف عمده تحریم‌ها جلوگیری از رشد جمهوری اسلامی در منطقه است. جمهوری اسلامی بیش از سه دهه تخاصم غرب علیه ایران پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشور در خاورمیانه شده است و حال غرب تحمل دیدن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را ندارد و به همین خاطر با همه امکانات می‌خواهد جلوی پیشرفت ما را بگیرد و به زور قد ما را کوتاه نگه دارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در اتخاذ سیاست‌های خود منتظر نظرات غرب نمی‌ماند، گفت: کشور ما بر اساس منافع ملی نقشه‌های پیشرفت خود را ترسیم می‌کند و قطعا ۱۰ سال دیگر غربی‌ها خواهند دید که جمهوری اسلامی در توسعه فناوری هسته‌ای به چه پیشرفتی رسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که وضع حقوق بشر را در جوامع غربی چگونه می‌بینید، گفت: حقوق بشر برای آمریکا و دولتمردان غربی یک شعار فریبنده است برای مثال ایران بزرگترین دموکراسی را در خاورمیانه دارد اما هم پیمانان غرب در منطقه حداقل‌ترین دموکراسی را ندارد که این نشان از فریب‌کارانه بودن ادعای غرب در خصوص دموکراسی است.

وی افزود: امروز بزرگترین حامی تروریسم غربی‌ها هستند و پایتخت‌های کشورهای اروپایی امروزه به بهشت تروریست‌ها تبدیل شده است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: فردی که برای گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران منصوب کرده‌اند یک عروسک و هنرپیشه رسانه‌ای است که علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند و گزارشات او فاقد اصالت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حقوق بشر آمریکا، خون آمریکاییها قرمز است و خون دیگر انسانها رنگی ندارد. این کارنامه حقوق بشر آمریکاست و جمهوری اسلامی برای ادعاهای حقوق بشری غرب اصالتی قائل نیست.