به گزارش افکارنیوز، سید جلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد انفجار شدید در ساعت ۷:۰۴ امروز(دوشنبه) به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تبریز، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی این شهر، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در مقابل مدرسه سردار ملی اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار شدیدی در یک منزل مسکونی دو طبقه رخ داده که این حادثه منجر به تخریب این خانه و وارد شدن خسارت به منازل اطراف و خودروهایی که در مجاورت آن قرار داشتند، شده است.

سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور با اشاره به محبوس شدن یک تن از ساکنان در میان آوار، اظهار کرد: آتش‌نشانان وی را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را به علت شدت جراحات وارده تائید کردند.

ملکی با بیان اینکه چند تن نیز در پی این حادثه آسیب دیدند، خاطر نشان کرد: علت این حادثه انفجار شدید ناشی از نشت گاز بوده است.

وی با بیان اینکه آتشنشانان پس از عملیاتی ۳.۵ ساعته و ایمنسازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که پیش از خواب و ترک منزل، حتما از بسته بودن شیرهای گاز و وسایل گازسوز مطمئن شوند.