سيد مجيد هدايت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين اقدامات ايدرو در زمينه صنعت هوايي توضيح داد: كارگروهي در اين زمينه در سازمان تشكيل شده و جلسات متعددي نيز با فعالان صنعت هوايي و انجمن مرتبط برگزار شده است.

وی گفت: کارگروه مربوطه در ایدرو مشغول تهیه سند توسعه‌ صنعت هوایی بوده که در این زمینه‌ با ستاد هوا فضای معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری نیز همکاری می‌کند.

تغییرات در بخش ساخت نیروگاه سازمان انرژی اتمی

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه درباره آخرین اقدامات این سازمان در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاه‌های هسته‌ای نیز عنوان کرد: ‌ تغییراتی در بخش ساخت نیروگاه در سازمان انرژی اتمی ایران رخ داد و این کار فرصت جدیدی را برای همکاری مشترک ایدرو و سازمان انرژی اتمی ایران به وجود آورد.

وی گفت: ‌بین دو سازمان جلسات متعددی برگزار شده و اهداف تعیین شده در زمینه‌ی توان کشور برای رسیدن به تولید برق هسته‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت. البته ممکن است این اهداف در افق ۱۴۰۴ چندان مورد تغییر واقع نشود، اما در برنامه پنجم توسعه‌ این تغییر رخ خواهد داد.

هدایت خاطرنشان کرد: ‌شرکت مشترک بین ایدرو و سازمان انرژی اتمی ایران هم‌اکنون مشغول انجام وظایف خود و انجام سازوکارهای لازم برای ساخت تجهیزات نیروگاه‌های هسته‌ای است و در این زمینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور استفاده خواهد شد.

اين مقام مسوول تاكيد كرد: البته بايد بسياري از زيرساختهاي لازم دراين زمينه توسط ايدرو و سازمان انرژي اتمي ايران به وجود آيد.