باقری وظیفه پرسپولیس را سنگین‌تر کرد

حبیب کاشانی جمعه شب در اردوی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از رویارویی با پاس همدان ضمن اشاره به انتخاب کریم باقری به عنوان بازیکن اخلاق دهه اخیر فوتبال کشور، گفت: به کریم باقری تبریک میگویم، او اسطورهای بزرگ برای جامعه ورزش و افتخاری برای باشگاه بزرگ پرسپولیس است. اما پس از چنین انتخابی وظیفه کریم باقری و باشگاه پرسپولیس دشوارتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جامعه و به ویژه جامعه ورزشی بیش از آنکه کسی را به خاطر حرکت و کار شایسته‌ای تشویق کنند، تخلف‌ها مطرح و رسانه‌ای می‌شود. ولی ما به این نیاز داریم که با تکریم افراد برتر در زمینه‌های مختلف، برای جامعه الگوسازی کنیم. حالا این اتفاق افتاده و این افتخار باشگاه پرسپولیس است که بازیکن برتر اخلاق در فوتبال کشور از این باشگاه انتخاب می‌شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با تبریک به تیم ملی فوتبال به خاطر پیروزی در دیدارهای دوستانه برابر چین و کره جنوبی افزود: به تیم ملی به ویژه بازیکنان پرسپولیس به خاطر این دو برد روحیه بخش تبریک می‌گویم. امیدوارم با تداوم این پیروزی‌ها جایگاه فوتبال ایران در رنکینگ فیفا و آسیا بهبود پیدا کند و تیم پرسپولیس نیز در آینده نمایندگان بیشتری در تیم ملی داشته باشد.

حبیب کاشانی با اشاره به جایگاه تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر و شروع دوباره این مسابقات، خطاب به سرخپوشان گفت: اکنون هفت هفته به پایان رسیده و شما فرض کنید که فردا هفته اول بازی‌هاست، گویی در فصلی با ۲۷ هفته رقابت خواهیم کرد. ما در چنین رقابتی که از فردا شروع می‌شود چهار امتیاز از سایر حریفان جلوتر هستیم ولی صرف نظر از این امتیاز باید از فردا برای به دست آوردن صدر جدول بجنگید.

وی درباره اظهار نظر عده‌ای که می‌گویند پرسپولیس با تیم‌های صدر جدولی بازی نکرده است، افزود: ما کاری نداریم که حریفان‌مان صدر جدولی یا قعر جدولی هستند. ما نفت آبادان را در آبادان شکست دادیم در حالی که ذوب آهن برابر این تیم در همان جا شکست خورد. در لیگ ایران جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی مسئله تعیین کننده‌ای نیست. آن هم برابر پرسپولیسی که همه تیم‌ها فارغ از جایگاه‌شان در جدول مقابلش با انگیزه بازی می‌کنند.

به گزارش افکار به نقل از مهر، سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم منتظر شکست یا تساوی حریفان باشیم و قصد داریم سرنوشت خود را خودمان تعیین کنیم. بازی‌های ما از جمله بازی برابر پاس هم از این نظر مهم است. سال گذشته پرسپولیس فصل را متزلزل شروع کرد و تا پایان لیگ، چشم‌مان به نتایج بازی دیگر تیم‌ها بود اما امسال باید به نحوی عمل کنیم که شایسته نام بزرگ پرسپولیس است. یعنی صدر نشینی‌ای که با اقتدار به دست می‌آید و اختیار مطلقش دست خودمان است.

حبیب کاشانی در پایان از مهدی تارتار مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر زحماتش در این تیم تشکر کرد و گفت: پرسپولیس خانه تارتار است و ضمن تشکر از او برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. در عین حال آغوش تیم همیشه برای بازگشت این پیشکسوت باز خواهد بود.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و پاس همدان در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر ساعت ۱۹:۴۵ امروز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.