محمودرضا خاوری از پرداخت ۴۸ ساعته وام ازدواج در صورت تکمیل پرونده و ارائه تمام مدارک مورد نیاز خبرداد و گفت: اینکه متقاضیان و زوجین در چه مدتی وام ازدواج ۵ میلیون تومانی را دریافت می کنند، بستگی به زمان مراجعه آنها دارد و به محض تکمیل پرونده تا ۴۸ ساعت وام آنها پرداخت می شود

به گزارش مهر، رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی با بیان اینکه پرداخت وام ۵ میلیون تومانی ازدواج به بانکها ابلاغ شده است، افزود: تمام بانکها باید به مصوبه مذکور عمل کنند، رقم ۵ میلیون تومان به صورت نقدی است که به هر یک از زوجین ۲.۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: زوجین برای دریافت وام ازدواج می توانند در سامانه مربوطه در سایت بانک مرکزی ثبت نام نمایند بر این اساس زمان ثبت نام و دریافت وام آنها مشخص می شود.

خاوری با تاکید بر اینکه تاکنون به تمام متقاضیان وام ازدواج پرداخت شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه ۲۰ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوجین پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک ملی خاطرنشان کرد: اگر افراد شکایتی در مورد پرداخت وام ازدواج دارند می توانند به مرکز پیام رسانی تلفنی بانک یا اداره بازرسی بانک و یا مستقیما به حوزه روابط عمومی بانک مراجعه نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی حدود ۳۰ درصد از بازار پول و بانک کشور و بیشترین منابع قرض الحسنه بانکها را در اختیار دارد، تصریح کرد: میزان منابع قرض الحسنه بانک ملی ۴ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان تا پایان فروردین ماه پرداخت شده است.

خاوری ادامه داد: از محل بازیافتها هم اکنون منابع لازم برای پرداخت های بعدی شکل گرفته است ونزدیک به ۲۵ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در این بانک پرداخت شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.