هیأتی از شخصیت‏های علمی، فرهنگی و ادبی مصر فردا سه‏ شنبه برای اقامتی یك‏ هفته‏ای وارد تهران می‏شود.

به گزارش ابنادر این هیأت که به دعوت مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) به ایران می‏آیند نام‏هایی همچون «دکتر علوی امین» استاد دانشگاه الازهر، «عبدالرحمن یوسف القرضاوی» شاعر مشهور و عضو جوانان انقلاب مصر، «عادل المعلم» از مدیران انتشارات " دار الشروق "، «احمد السیوفی» روزنامه‏نگار و «خانم امانی ماجد» رییس بخش دینی مؤسسه الاهرام به چشم می‏خورد.

در این میان، نام عبدالرحمن یوسف برای مردم ما آشناتر است؛ فرزند «شیخ یوسف قرضاوی» مفتی اهل‏سنت، که پس از جنگ ۳۳ روزه قصیده‏ ای در مدح «سید حسن نصرالله» سرود و در مراسم " روز شهید " در ضاحیه بیروت هم شرکت کرد. حتی در آن زمان خبر شیعه شدن این شاعر جوان و انقلابی نیز اعلام شد(که البته از سوی خود او تأیید نگردید).

وی در زمان دیکتاتوری «حسنی مبارک» نیز با کمال شجاعت اشعاری در هجو وی سرود و در شب شعرهای داخل مصر قرائت کرد که دو شعر " الهاتک بامر الله(هتک‏ کننده حکم خدا) " و " مسبحة الرئیس(تسبیح رییس جمهور) " از معروف‏ترین آنها هستند.

عبدالرحمن در روزهای انقلاب مصر جزء جوانان متحصن میدان التحریر بود و اینک خاطرات آن روزهای بیادماندنی را به عنوان " یومیات ثورة الصبار… " در سایت خود منتشر می‏کند.

همچنین دکتر علوی امین از دیگر اعضای این هیأت، نویسنده کتاب " ابوطالب مسلمان است " می‏باشد. انتشارات دارالشروق نیز از بزرگ‏ترین شرکت‏های انتشاراتی جهان عرب به شمار می‏رود. مؤسسه الاهرام هم با داشتن ۱۹ روزنامه و مجله، مهم‏ترین نهاد مطبوعاتی مصر است که اینک پس از سقوط مبارک، تلاش می‏کند خود را با اهداف انقلاب هماهنگ کند.

از این‏ رو، سفر یک هفته‏‏ ای این هیأت، فرصت مهمی برای ترمیم ارتباط فرهنگی بین دو تمدن بزرگ ایران و مصر و نسل‏های اسلامی و انقلابی دو کشور به شمار می‏رود.

قرار است این هیأت ضمن بازدید از مراکز علمی و فرهنگی کشور، با مسؤولان مرتبط دیدارهایی داشته باشند.

همچنین شب شعری از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) با حضور عبدالرحمن یوسف و تعدادی دیگر از شعرا در قم برگزار خواهد شد كه اخبار آن متعاقبا اعلام می‏گردد.