رييس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: يکي از باسابقهترين و حرفهايترين سارقان خودرو در اصفهان توسط پليس فرماندهي استان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، منطقه اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده گفت: سارق حرفه‌ای خودرو که چهارماه پیش به جرم سرقت ۱۸۰ دستگاه خودرو دستگیر شده بود، چند روز پیش به ضرب گلوله کارآگاهان اصفهان در مخفیگاهی در حاشیه شهر دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این سارق حرفه‌ای بلافاصله پس از آزاد شدن از زندان شروع به سرقت خودروهای زانتیا، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و … کرده است، تصریح کرد: سارقان، خودروهای مسروقه را به مرزهای شرقی انتقال داده و توسط سه بلوچ از کشور خارج می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان کرد: این سارق ۴۳ ساله اهل کرمانشاه و ساکن اصفهان است و دارای چندین فقره سابقه کیفری است.

حسین‌زاده اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی ویژه و صرف ساعت‌ها وقت در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران بزرگ، کرمانشاه و قم کارآگاهان استان اصفهان این سارق را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این که اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای کاهش وقوع جرم در استان انجام شده است، افزود: آمار وقوع جرایم در اردیبهشت ماه جاری در مقایسه با فروردین ماه امسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

حسین‌زاده اظهار کرد: میزان وقوع جرایم خشن در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است، در حالی که میزان کشف جرایم در استان بیش از ۹۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: میانیگن سرعت کشف جرم در جرائم خشن در اصفهان ده روز است و این بهترین وضعیتی است که می‌توانیم از آن نام ببریم.

حسین‌زاده افزود: از مجموعه دستگیری‌های سال ۸۹ پلیس آگاهی استان یک دهم دستگیری‌ها یک دوم جرائم را تشکیل می‌دهد.

وی بر لزوم ایجاد نهادهای حمایتی ویژه مجرمانی که برای نخستین مرتبه مرتکب جرم شده‌اند در کشور و استان تاکید و اظهار کرد: قتل یکی از پرونده‌هایی است که به پلیس آگاهی ارجاع می‌شود و در این پرونده‌ها آلات و ادوات جرم، انگیزه، شخصیت قاتل و مقتول، سن، تحصیلات و … در اداره مبازره با جرایم جنایی پلیس آگاهی مورد تجریه و تحلیل قرار می‌گیرد.

حسین‌زاده بیان کرد: نقش مواد مخدر و مشروبات الکلی را در ۴۰ درصد جرایم و قتل‌های استان نمی‌توان انکار کرد.

وی گفت: دسترسی به سلاح‌های سرد و همراه داشتن آن‌ها به ویژه برای افرادی که آستانه تحمل و صبر آنها پایین است، رفتاری پرخطر است که ممکن است ضایعات جبران ناپذیری داشته باشد.