به گزارش "افكار" به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، علي كفاشيان درباره نشست با كميسيون فرهنگي مجلس گفت: به همراه عزيزالله محمدي رئيس سازمان ليگ و محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه سپاهان و نمايندگان باشگاه ذوب آهن به كميسيون فرهنگي مجلس رفتيم و نشستي مفيد را با اعضاي اين كميسيون متشكل از دهقان، يحيي زاده و آريان منش و ديگر نمايندگان برگزار كرديم. البته نمايندگاني از فدراسيون كشتي هم حضور داشتند.

کفاشیان ادامه داد: در این نشست درباره خصوصی سازی و لایحه مجلس در این باره صحبت های بسیار خوبی شد و باید به خاطر این نشست از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کرد. ما هم در این نشست درباره فرایند تجاری سازی باشگاه ها و مقررات AFC و فیفا توضیحات کامل را دادیم و راه حل هایی مطرح شد که امیدواریم مفید و راهگشا باشد. در این جلسه بنای بحثها بر این بود که مدیران باشگاه ها بتوانند با خیال راحت برای فوتبال هزینه کنند و به صورت سلیقه ای از فوتبال حمایت نشود. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فرایند خصوصی سازی و تجاری سازی باشگاه ها در مصوبات مجلس گنجانده شود تا با تعویض مدیران در هر رده ای ورزش و فوتبال ضرر نکند.

کفاشیان درباره درگذشت اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی گفت: من هم به نوبه خود درگذشت این بزرگمرد را به جامعه فوتبال و خانواده این عزیز از دست رفته و طرفداران خونگرم باشگاه استقلال تسلیت می گویم. شنیدم که در حین حضور تاج در بیمارستان علیه بنده و فدراسیون فوتبال و ایشان شعارهایی سر داده شده و در برخی سایت ها خبر آمده که من اصلا به عیادت مرحوم حجازی نرفته ام. باید در این باره گویم که من چندین بار از آن مرحوم چه در بیمارستان و چه در منزل عیادت کرده ام و حتی در آن زمان هم اعلام کردم فدراسیون حاضر است به صورت سفید امضا به ناصر حجازی کمک کند و هر کاری انجام دهد که در رسانه ها هم انعکاس داشت. به هر جهت برای من هم مرگ یکی از بزرگان و مفاخر فوتبال دردآورد است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه به دلیل پرواز به مقر فیفا صبح روز چهارشنبه نمی تواند در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجازی شرکت کند گفت: دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم اما به دلیل اینکه در پرواز هستم و باید برای حضور در کنگره انتخاباتی فیفا به زوریخ بروم نمی توانم در مراسم حضور داشته باشم و از این بابت ناراحتم.

وی ادامه داد: رای فدراسیون فوتبال به بن همام است و تا این لحظه تغییری در رای فدراسیون فوتبال داده نشده است اما باید دید در کنگره فیفا چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ضمن اینکه ما به همراه دیگر کشورهای حامی بن همام اعلام کردیم در انتخابات فیفا بین بن همام و بلاتر به بن همام رای می دهیم.

كفاشيان در پايان درباره مشكل پاسپورت دن گاسپارت براي حضور در ايران گفت: كارهاي نهايي براي حضور طولاني مدت گاسپار در ايران فراهم شده است و به زودي مجوز كار ايشان اخذ مي شود و هيچ مشكلي از اين بابت نداريم.