ماجرای عاشق شدن علی مطهری

به گزارش افکار، مشرق نوشت: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس طی گفتگویی با نشریه پیک سبز از نسبت خانوادگی با علی لاریجانی، فوتبال، اتومبیل شخصی و مسائل خانوادگی خود گفته و ماجرای عاشق شدن خود را نیز بازگو کرده است.
علی مطهری فرزند سوم شهید مرتضی مطهری است که این روز ها غالبا او را به عنوان نماینده منتقد دولت می شناسند، دانستن از زندگی شخصی مشهور ترین فرزند این استاد بزرگ که به یکی از چهره های شاخص مجلس تبدیل شده می تواند در نوع خود جالب باشد.
مطهری در مرور دوران جوانی اش از عاشق شدن گفته است؛ من ۲۳ _ ۲۴ ساله بودم که تصمیمی هم برای ازدواج نداشتم، آن روز ها دانشجوی مکانیک دانشگاه علم و صنعت بودم ولی به خاطر انقلاب فرهنگی، ادامه تحصیل ۲ سال و ۸ ماه متوقف شده بود، در این دوران به دعت یکی از دوستانم به رادیو رفتم و برای پر کردن فاصله های خالی برنامه ها مقاله می نوشتیم.
ماه اول آغاز به کارم در رادیو بود که من به یکی از همکارانم در آنجا علاقمند شدم و این علاقه رفته رفته شدید شد و عشق به معنای واقعی اش که انسان را از خواب و خوراک می اندازد در من ایجاد شد و ترغیبم کرد که این موضوع را مطرح کنم و در نهایت یکی از همکاران مسن را واسطه کردم اما آن خانم جواب رد داد و برای بار دوم من خودم با او صحبت کردم که باز هم جواب رد داد و بعد از آن بود که من برای اینکه از آن حالت خارج شوم به سراغ ازدواج رفتم.
وقتی از جواب رد آن خانم مطمئن شدم از مادرم خواستم که به خواستگاری دختری مناسب برود و بعد از اینکه همسرم را عقد کردم، تلفنی ماجرا را به اطلاع آن خانم رساندم تا اگر برنامه ای دارد دیگر ملاحظه مرا نکند. دیدم شروع کرد به گریه و زاری و حرف هایی زد که من تازه متوجه شدم او هم به اندازه من علاقمند بوده اما توقع اصرار بیشتر از جانب مرا داشته است. این ماجرا حالت بدی در من ایجاد کرد. البته این قضیه باعثشد که همسر خوبی نصیبم شود.
علی مطهری در مورد همسرش را نوه شیخ جواد انصاری از عرفای هم عصر امام معرفی می کند و می گوید: وقتی ازدواج کردیم ایشان ۱۶ سالشان بود و ۸ سال با من اختلاف سنی داشتند، ما در ۱۱ دی سال ۶۰ عقد کردیم و ۶ مرداد ۶۲ زندگی مشترکمان را آغاز کردیم. در حال حاضر ایشان فوق لیسانس حقوق هستند ولی شاغل نیستند، ۴ فرزند داریم، اولی مرتضی ۲۴ ساله و مهندسی عمران تهران جنوب می خواند و دومی رضا است که ۱۹ سال دارد و مهندسی مکانیک شریف می خواند، سومی لیلا است که دوم راهنمایی است و چهارمی هم زهرا است که الان حدود ۲ سال دارد.
وی درباره نسبت خانوادگی اش با علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز اینگونه توصیح داده است: پنجمین فرزند استاد مطهری، فریده خانم همسر آقای لاریجانی رئیس مجلس هستند، ایشان فرزند آیت الله میرزا هاشم آملی لاریجانی مرجع تقلید بودند. روابطی بین پدر ما و مرحوم آملی وجود داشت و این ازدواج اقدامی بود که در زمان حیات پدرم انجام شد. ظاهرا رسمی در ازدواج های پسران آیت الله آملی بود که از خانواده های اصیل و شناخته شده عروس می گرفتند. مثلا همسر آیت الله صادق لاریجانی دختر آیت الله وحید خراسانی است و همسر آقای دکتر باقر لاریجانی دختر آیت الله حسن زاده آملی هستند.