احمدی نژاد: اوباما یک " عروسک‌ " است

به گزارش فارس ، محمود احمدينژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز (سهشنبه) پس از افتتاح فاز سوم پالايشگاه آبادان طي سخناني استان آبادان را شجاعت و عزت دانست و گفت: امروز كشور با شتاب روزافزون در حال پيشرفت است و كارهايي كه روزي آرزوهاي دست نيافتني بود امروز با اتكاء همت، انديشه و ايمان فرزندان غيور ملت در صنعت نفت يكي پس از ديگري به بهرهبرداري ميرسد.

وی ادامه داد: دشمنان ما قبل از انقلاب به نوعی و در طول این ۳۲ سال به نوعی دیگر همه همت خود را متمرکز کرده متخصصان، کارگران و مدیران صنعت نفت در پیچ و خم این صنعت مسلط نشوند و در دوره‌ای حتی با تاثیرگذاری بر ذهن برنامه‌ریزان کشور آنها را از حرکت در جهت توسعه پالایشگاه‌ها و تولید فرآورده‌های نفتی منحرف کردند در حالی که امروز در صنعت نفت شاهد پیشرفت‌های روزافزون هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند را سپاسگذاریم که متخصصان، کارگران و مدیران صنعت نفت همه سختی‌ها و بداخلاقی‌ها را پشت سر گذاشتند و امروز به لطف خدا و همراهی ملت بزرگ ایران همه نیازهای خود را در داخل کشور تولید می‌کنیم، ‌اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران صنعت نفت تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه‌هایی که در صنعت نفت پیش‌بینی شده زودتر از زمان مقرر و با هزینه کمتر به بهره‌برداری برسد؛ توان و استعداد ایرانی این آرزوی ما را محقق خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز سالروز آزادسازی خرمشهر است. آن روزی که تا ابد برای ملت ایران و همه موحدان و آزادی طلبان باقی خواهد ماند.

وی سالروز آزادی خرمشهر را نقطه عطفی دانست که همه طراحی‌های استکبار برای شکستن ملت ایران و متوقف کردن انقلاب عظیم اسلامی را در هم شکسته و روند حرکت عمومی جهان که به سمت تثبیت سلطه بر سیطره فرعونیان بود، به نفع مستضعفان و یگانه‌پرستی و عدالت تغییر داد.

رئیس جمهور ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب سلطه‌گران با تقسیم کار و زدن ماسک‌های گوناگون اما با یک هویت، حقیقت و هدفگیری به دنبال درهم شکستن انسانیت انسان‌ها و سیطره درازمدت بر همه جهان بودند و تقریبا همه ملزومات را فراهم و سازوکارهای مهم را در جهان مستقر کرده بودند و همه جریانات آزادیخواه دنیا را یا منحرف یا سرکوب کرده بودند و در همان سال ۵۶ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بر همه جهان مسلط هستیم و ایران نقطقه کانونی ما در خاورمیانه و نقطه امن ما است. چرا که تصور می‌کردند تمام خیزش‌های جهان را سرکوب کرده‌اند و هیچ انگیزه‌ای برای قیام و دفاع از توحید نمانده است. تا اینکه امام آمد با اتکا به خدای متعال و ذخیره عظیم فرهنگی و تمدن ملت ایران و بهره‌گیری از فرهنگ اسلام ناب فریاد ایستادگی و انقلاب را سر داد که لبیک و حرکت ملت ایران خواب مستکبران را آشفته و همه طراحی‌ آنها برای سیطره ۳۰۰ ساله بر جهان را در هم شکست.

احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی ایران را همانند انفجار نور در شب ظلمانی توصیف کرد و یادآور شد: با انقلاب اسلامی ایران دل‌های مستضعفین و چشم‌شان باز شد و دیدند کاخ‌های آرزوی مستفعضان در حال فرو ریختن است که مستضعفان برای در هم شکستن و متوقف کردن این حرکت طراحی کردند و از سال ۵۷ و ۵۹ شاهد بودیم چه حوادثی در ایران گذشت. همه نفاق و سرانگشتان استکبار به کار افتادند تا حرکت ملت ایران را متوقف کنند اما یکی پس از دیگری با شکست مواجه شدند.

وی تحمیل ۸ سال جنگ از سوی استکبار به ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با تحمیل ۸ سال دفاع مقدس یک عنصر سرسپرده و جانی را تجهیز و کمک مالی و فنی کردند و سگ‌های وحشی را با آرزوی سطح کشورمان به جان ملت ایران انداختند و با اشغال بخشی از خوزستان، ایلام و کرمانشاه تا نزدیک یک سال امیدوار بودند تا اینکه حصر آبادان شکسته شد و پس از آن شاهد فتح‌های پی در پی ملت ایران بودیم.

رئیس جمهور در هم شکسته شدن حصر آبادان را سرآغاز تحول در جبهه نبرد دانست و ابراز داشت: اگر ایستادگی کارگران صنعت نفت، مردم آبادان و خوزستان نبود قطعا امروز در عالم اثری از انسانیت و ارزش‌های انسانی باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد افزود: از آزادسازی خرمشهر تا امروز دشمنان در حال عقب‌نشینی و انقلاب عظیم اسلامی در حال پیشروی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحولات منطقه را مورد اشاره قرار داد و خطاب به برخی دولت‌های منطقه تاکید کرد: همه باید حواسشان باشد یک دوره‌ای در کنار آمریکا و صدام سیاست‌های آمریکا را جلو بردند اما امروز مواظب باشند فریب نخورند. چرا که ملت‌ها کسانی که به کرات یک اشتباه را مرتکب می‌شوند نخواهند بخشید آمریکا دوست مطمئنی نیست. ما از برنامه‌های آمریکا اطلاع دقیقی داریم که در صددند پس از استفاده از دولت‌های منطقه برای پیشبرد اهداف خود آنها را کنار خواهند زد.

رئیس جمهور ادامه داد: ‌ما خبر داریم که آمریکایی‌ها برای تمام کشورهای عربی نقشه کشیده‌اند بنابراین به همه هشدار می‌دهیم کسی فریب نخورد چرا که آمریکایی‌ها دوست نیستند.

وی با بیان اینکه دولت‌های منطقه توجه کنند که به دست آنها نقشه آمریکا پیاده نشود، خطاب به آنها تصریح کرد: با ملت‌هایتان کنار آمده و حقوق آنها را بپردازید.

رئیس جمهور با بیان اینکه به لطف خدا نظام سلطه در حال اضمحلال است، تاکید کرد: انشاءالله ملت‌های منطقه و جهان در آینده‌ای نزدیک همان طور که سقوط امپراتوری مارکسیسم را به چشم خود دیده‌اند در آینده نزدیک نیز سقوط امپراتوری سرمایه‌داری هم به چشم خود خواهند دید.

احمدی‌نژاد با اشاره به نقشه آمریکایی‌ها در ارائه وام به برخی کشورهاریال، نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت: اینکه به ملت‌ها با شرط سیاسی می‌خواهند وام بدهند غیر از ترجمه جدید حرف دوران استعمار نیست.

وی خطاب به دولت‌های آفریقا؛ منطقه و همه جهان اظهار داشت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم اگر آمریکا و دوستانش می‌خواهند با شرط‌های سیاسی به ملت‌ها کمک کنند، ملت ایران آماده است همه دستاوردهای علمی، کشاورزی، فناوری و صنعتی خود را بدون کوچکترین درخواست سیاسی در اختیار ملت‌ها قرار دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: آماده‌ایم صنعت تمام کشورهای اسلامی و صنعت نفت تمام کشورهای تولید کننده نفت را نوسازی و در صنعت سد، ‌آب، خودرو و صنایع گوناگون در کنار آنها باشیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر آنها(غربی‌ها) با تحمیلات سیاسی وام می‌دهند، ملت ایران این کار را با دوستی انجام می‌دهد، ‌گفت: آینده جهان از آن صالحان و مومنان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان چند شب پیش اوباما را مورد اشاره قرار داد و مواضع او را همچون مواضع یک امپراتور که جهان تحت سلطه اوست، ‌ دانست و اظهار داشت: ملت‌ها بدانند دوران نمایشنامه جدید آمریکایی‌ها هم طولانی نخواهد بود و همه ملت‌ها خواهند دید که این طراحی سلطه‌گران در هم خواهد شکست.

رئیس جمهور در خصوص مباحثفلسطین و برنامه‌های مستکبران نیز تصریح کرد: از مدت‌ها پیش دنبال درست کردن دو دولت؛ یک دولت مردم فلسطین و یک دولت اشغالگران هستند و امروز آرزو دارند ملت‌ها اجازه دهند رژیمی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه به رسمیت شناخته شود. اما چه طور می‌خواهند این آرزو را به ملت‌ها بفروشند.

وی افزود: دنیا بیدار است و اینها که درسرزمین فلسطین حکومت تشکیل داده‌اند عروسک هستند حتی رئیس جمهور آمریکا نیز یک عروسک بیشتر نیست. چرا که اصل بازیگردانان پشت صحنه هستند و ما آنها را می‌شناسیم و به وقتش به ملت‌ها معرفی خواهیم کرد.

احمدينژاد تعيين تكليف رئيس جمهوري آمريكا براي ملتهاي منطقه را يك خيال باطل دانست و خطاب به او اظهار داشت: تو يك مهرهاي هستي كه به تو ماموريت دادهاند آمريكا و رژيم صهيونيستي را نجات دهي و البته نخواهي توانست و بنده يقين دارم با ايستادگي ملت ايران اين آقايي كه با فريب كاري آمده است، ذلتبارتر و بدبختتر از نفر قبلي صحنه سياسي را ترك خواهد كرد.